کد خبر: ۲۰۷۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:
حجت‌الاسلام احمد سالک خاطرنشان کرد: شورای نگهبان نظارت کلان بر مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری و ... دارد.لذا نفی نظارت شورای نگهبان از سوی آقای روحانی مطمئنا مورد نظر رئیس‌جمهور نیست.
ناطقان: حجت‌الاسلام احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات انتقادی حسن روحانی علیه شورای نگهبان گفت: کشور بر اساس قانون و به ویژه قانون اساسی اداره می‌شود و هیچ مسؤولی خارج از ضوابط آن حق حرکت ندارد که اگر غیر از این صورت باشد هرج و مرج ایجاد می‌شود.

وی افزود: قانون فصل‌الخطاب همه موضوعات در کشور است لذا در قانون اساسی ظرفیت و ماموریت‌های شورای نگهبان کاملا مشخص است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد:‌ باید مشخص شود که اظهارات اخیر رئیس‌جمهور علیه شورای نگهبان معنایش عمل نکردن به قانون اساسی است که مطمئنا نظر او چنین رویه‌ای نیست و حتما معتقدند که قانون اساسی باید اجرایی شود و اگر قرار است که این امر محقق شود شورای نگهبان یکی از دستگاه‌هایی است که ماموریت سنگینی بر عهده‌اش است.

سالک گفت: آقای روحانی نمی‌تواند شورای نگهبان را از مقوله انجام وظایف و ماموریت‌هایش نادیده بگیرد.

وی افزود: حمله کردن به شورای نگهبان چه در داخل و چه در خارج سابقه طولانی دارد و مربوط به شرایط فعلی نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد:‌کسانی که منافع‌ خود را در خطر می‌بینند به مراکز نظارتی (از جمله شورای نگهبان) حمله می‌کنند و بسیاری از مفاسدی که به وجود آمده است و به تعبیر مقام معظم رهبری هم اکنون تبدیل به اژدهای هفت سر شده است ریشه در عدم نظارت و عدم کنترل است.

سالک گفت: سوال من از آقای روحانی رئیس جمهور آن است که آیا شما معتقد به فرمان  6 ماده‌ای بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری و قانون گزینش در کشور هستید؟ اگر به آن معتقدید ما شاهد هستیم که دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های زیرمجموعه دولت کسانی را به کار گرفته‌اند که خارج از ضوابط گزینش است و اخیرا هم شنیده‌ایم که به دنبال تعدیل قانون گزینش هستند.

وی اظهار کرد: وقتی دستگاه‌های دولتی به قانون گزینش احترام نگذارند برخی از نااهلان بر سر کار آمده و مسئولیت می‌گیرند. که قطعا فساد فعلی ناشی از افراد نا اهل است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: شورای نگهبان نظارت کلان بر مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری و ... دارد.لذا نفی نظارت شورای نگهبان از سوی آقای روحانی مطمئنا مورد نظر رئیس‌جمهور نیست اما وقتی می‌گویند درها را باز کنید و همگان به مجلس بیایند و مجلس اول در انقلاب مجلس خوبی بود و حتی منافقین هم در آنجا حضور داشتند باید یادشان بیاید که آنجا منافقین حق حضور نداشتند.

سالک تصریح کرد:  همه لیدرهای جریانات مختلف در مجلس اول حضور داشتند ولی این موضوع دلیلی بر آن نیست که شورای نگهبان نظارت بر نامزدها و کاندیداهای انتخابات نداشته باشند. لذا باید سوابق آنها از طریق دستگاه‌های ذیربط کنترل شده و در اختیار این شورا برای انجام وظیفه و ماموریت محوله‌اش داده شود.

وی گفت:‌شورای نگهبان حق ندارد نظام مقدس جمهوری اسلامی را به دست نامحرمان و نااهلان بسپارد که این موضوع در انتخابات ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی و خبرگان باید با دقت رعایت شود. و حتی حضرت امام خمینی (ره) در این باره فرموده‌اند "من چه در میان شما باشم و چه نباشم اجازه ندهید این انقلاب به دست نامحرمان و نااهلان بیفتد".

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت:‌شورای نگهبان وظیفه مقابله با نااهلان و نامحرمان را بر عهده دارد.

سالک گفت:‌از رئیس‌جمهور توقع داریم از شورای نگهبان حمایت کنند نه اینکه به این نهاد انقلابی حمله کند.

وی تصریح کرد: شورای نگهبان همواره مورد تائید و تاکید حضرت امام خمینی (ره) بوده و هست و امروزه هم مورد تائید و تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد و اگر آقایان معتقد این مسئله هستند باید به این موضوع کمک کرده و حمایت کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: شاهد حمله و هجمه دشمنان و خارجی‌ها به نهاد انقلابی شورای نگهبان به ویژه در فضای مجازی هستیم و حتی آمریکا و اسرائیل بودجه ویژه برای حمله به ارکان نظام و دستگاه‌های مهم گذاشته است. که یکی از آنها شورای نگهبان است لذا دلیلی ندارد که رئیس‌جمهور هم به شورای نگهبان حمله کند.

سالک گفت:‌توقع ما این است که شورای نگهبان با دقت و قاطعیت فراوان رسالت خود را درباره ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان انجام داده و هیچ گاه مصلحت اندیشی نکند و متاسفانه برخی از همین مصلحت اندیشی‌هاست که ما را با برخی مشکلات در ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی مواجه کرده است.

وی در پایان گفت:‌کسی که نااهل و نامحرم است تحت هیچ شرایطی نباید در ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و ... حضور پیدا کند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین