کد خبر: ۲۰۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
تیم ملی والیبال ایران در دهمین دیدار خود در جام‌جهانی والیبال به مصاف ایتالیا رفته است.
ناطقان:تیم ملی والیبال ایران در دهمین دیدار خود در جام‌جهانی والیبال از ساعت ۹:۳۰ امروز (دوشنبه) به مصاف ایتالیا رفته است.

کولاکوویچ تیمش را در این دیدار با ترکیب اولیه امیر حسین اسفندیار، امیر غفور، علی شفیعی،سعید معروف،میلاد عبادی‌پور، علی اصغر مجرد و محمدرضا موذن (لیبرو) به زمین فرستاد.


ست نخست:

نخستین امتیاز این ست برای تیم ایتالیا کسب شد. با بیرون رفتن سرویس بازیکن ایتالیا بازی در امتیاز یک برای دو تیم برابر شد. در ادامه ایتالیا توانست اختلاف امتیازات را افزایش دهد و وقت استراحت فنی را با نتیجه ۸ بر ۴ به سود خود کند.

با بازگشت دو تیم به زمین عبادی‌پور امتیاز ۵ را برای ایران کسب کرد. در امتیاز ۸ بر ۵ به سود ایتالیا معروف توانست ۲ امتیاز سرویس خود را تبدیل به امتیاز کند و اختلاف امتیاز ایران را با ایتالیا به یک امتیاز کاهش دهد. دفاع علی شفیعی روی حرکت سرعتی سیمونه آنزانی باعث برابری امتیازات میان دو تیم در امتیاز ۸ شد. سرویس جهشی موجی شفیعی، در انتهای زمین ایتالیا جای گرفت تا تیم ایران ۱۱ بر ۱۰ از ایتالیا پیش بیفتد. پس از کسب سه امتیاز متوالی توسط بازیکنان ایران، در امتیاز ۱۲ بر ۱۰، لورنزو بلنجینی تقاضای وقت استراحت کرد. پس از بازگشت دو تیم به زمین، ایتالیا توانست ضمن جبران امتیازات، دو امتیاز هم از تیم ایران پیشی بگیرد. در امتیاز ۱۵ بر ۱۵، نِلی روی یک آبشار قدرتی امتیاز ۱۶ را برای ایتالیا به دست آورد تا دو تیم به وقت استراحت فنی بروند. در امتیاز ۲۰ بر ۱۸ به سود لهستان، کولاکوویچ نخستین وقت استراحت خود را تقاضا کرد.

در امتیاز ۲۲ بر ۲۱ به سود ایتالیا، سرمربی لاجوردی‌پوشان دومین وقت استراحت خود را هم تقاضا کرد. سرویس غفور در داخل زمین ایتالیا جای نگرفت تا در امتیاز ۲۳ بر ۲۱ به سود لاجوردی‌پوشان، کولاکوویچ دومین وقت استراحت خود را هم تقاضا کند تا با ایجاد یک وقفه و توصیه‌های لازم به تیمش کمک کند. در امتیاز ۲۴ بر ۲۳ به سود ایتالیا؛ غلامی به جای مجرد برای زدن سرویس به داخل زمین آمد که پس از رفت و برگشت چند باره امتیاز این توپ از آن ایران شد. در نهایت ست نخست با برتری ۲۷ بر ۲۵ به سود ایران به پایان رسید.

نتیجه زنده/ ایران ۲ - ایتالیا صفر

ست دوم:

در آغاز این ست بازیکنان ایران ابتکار عمل را در دست گرفتند و سه امتیاز متوالی از تیم ایتالیا پیشی گرفتند و در حالی که عبادی‌پور می‌توانست امتیاز چهارم را برای ایران کسب کند آبشار او با اختلاف زیاد از زمین ایتالیا به بیرون رفت تا نخستین امتیاز برای لاجوردی‌پوشان با اشتباه بازیکن ایران به دست بیاید. در ادامه بازیکنان ایتالیا توانستند در امتیاز ۵ بازی را به تساوی بکشانند. عبادی‌پور در ادامه کار خوش درخشید و دوباره تیم ملی کشورمان پیش افتاد و 7 بر 5 در نتیجه از ایتالیا پیشی گرفت. وقت استراحت فنی اول با پیروزی ۸ بر ۶ تیم ایران همراه بود. در امتیاز ۱۰ بر ۹ به سود ایران، تک دفاع غلامی روی حرکت سرعتی آنزانی منجر به کسب امتیاز ۱۱ برای ایران شد. پس از برابری امتیازات در امتیاز ۱۱، کولاکوویچ درخواست بازبینی صحنه را داد که پس از بازبینی امتیاز این توپ به ایتالیا داده شد. کسب دو امتیاز متوالی توسط غفور باعث کسب امتیاز ۱۵ برای ایران شد. در امتیاز ۱۵ بر ۱۳ به سود ایران، بازی چند بار شاهد چرخش توپ‌ها در زمین ۲ تیم بود و سرانجام به دلیل خطای روی تور امتیاز ۱۴ هم برای ایتالیا شد، بازیکنان ایتالیا بسیار خوب پیش رفتند و در امتیاز ۱۵ بازی را برابر کردند. خطا پنجه دوضرب توسط بازیکن ایتالیا باعث کسب امتیاز ۱۶ برای ایران شد تا ۲ تیم به وقت استراحت فنی بروند. در امتیاز ۱۹ بر ۱۸ به سود ایتالیا، کولاکوویچ وقت استراحت تقاضا کرد. در امتیاز ۲۰ بر ۱۹ به سود ایتالیا، به یک باره ایتالیا دو امتیاز متوالی کسب کرد تا در امتیاز ۲۲ بر ۱۹، کولاکوویچ دومین وقت استراحت خود را هم تقاضا کند. پس از بازگشت دو تیم،آبشار قدرتی فیاضی با دریافت ناموفق بازیکنان ایتالیا همراه شد تا امتیاز ۲۰ برای ایران به دست بیاید. پس از انجام چند رالی زیبا روی اشتباه بازیکنان ایتالیا امتیاز ۲۱ برای ایران به دست آمد تا ضمن کاهش امتیازات به یک، بلنجینی تقاضای وقت استراحت کند. آبشار فیاضی با برخورد به انگشتان بازیکنان ایتالیا در زمین ایتالیا جای گرفت تا بازی در امتیاز ۲۲ برابر شود. پس از کسب امتیاز توسط مجرد در امتیاز ۲۴ بر ۲۳ سرمربی لاجوردی‌پوشان دومین وقت استراحت خود را هم تقاضا کرد. در امتیاز ۲۴ بر ۲۴ اسفندیار به جای فیاضی به داخل زمین آمد. در امتیاز ۲۷ بر ۲۶ مانند ست قبلی غلامی به جای مجرد برای زدن سرویس وارد زمین شد که این تاکتیک کولاکوویچ موثر واقع نشد و بازیکنان ایتالیا توانستند بازی را در امتیاز ۲۷ برابر کنند. دریافت ناموفق بازیکنان ایتالیا باعث شد تا توپ روی لبه تور زیر دستان عبادی‌پور فرود بیاید و او با یک آبشار دیدنی امتیاز ۲۹ را برای ایران کسب کند تا شاگردان کولاکوویچ این ست را با نتیجه ۲۹ بر ۲۷ به پیروزی برسند.

نتیجه زنده/ ایران ۲ - ایتالیا صفر

ست سوم:
دو تیم در امتیازان این ست بسیار نزدیک پیش رفتند، اما در نهایت این تیم ایران بود که نخستین وقت استراحت فنی را با نتیجه ۸ بر ۶ به سود خود رقم زد. در امتیاز ۸ بر ۶ به سود ایران، آبشار غفور به انگشتان بازیکن ایتالیا برخورد کرد تا امتیاز این توپ به ایران داده شود و سرمربی ایتالیا نسبت به این صحنه معترض و بازبینی صحنه را خواستار شد که پس از بازبینی امتیاز این توپ به ایران داده شد. پس از ایجاد چند رالی زیبا بین بازیکنان دو تیم، امتیاز ۱۰ برای ایران به دست آمد تا در امتیاز ۱۰ بر ۶ به سود ایران سرمربی لاجوردی‌پوشان تقاضای وقت استراحت کند. در امتیاز ۱۳ بر ۸ به سود ایران بلنجینی دومین وقت استراحت خود را هم تقاضا کرد تا با ایجاد یک وقفه نکات فنی را به بازیکنان تیمش منتقل کند. پس از بازگشت دو تیم به زمین داور دوم خطا تور بازیکن ایتالیا را اعلام کرد تا امتیاز این توپ به ایران داده شود و سرمربی ایتالیا درخواست بازبینی صحنه را داد که پس از بازبینی مشخص شد غفور مرتکب خطا تور شده و به همین دلیل داور امتیاز را از ایران گرفت و به ایتالیا داد. در امتیاز ۱۶ بر ۱۰ به سود ایران سرمربی ایتالیا درخواست بازبینی صحنه را داد که پس از بازینی مجدد امتیاز این توپ نصیب ایتالیاشد. در امتیاز ۱۶ بر ۱۱ به سود ایران، تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. کسب چند امتیاز متوالی توسط بازیکنان ایتالیا منجر به این شد تا در امتیاز ۱۹ بر ۱۷ کولاکوویچ وقت استراحت را تقاضا کند. برخورد سرویس بازیکن ایتالیا به لبه تور در داخل زمین ایران جای گرفت و منجر به این شد تا دو تیم در امتیاز ۲۱ برابر شوند. در امتیاز ۲۳ بر ۲۳ کولاکوویچ وقت استراحت را تقاضا کرد. پس از بازگشت دو تیم به زمین آبشار نه چندان محکم غفور با انگشت انبازیکن ایتالیا برخورد کرد و با اختلاف کمی به بیرون رفت تا امتیاز این توپ از آن ایران شود. در امتیاز ۲۵ بر ۲۴ یلی به جای شفیعی برای زدن سرویس به داخل زمین آمد که پس از ایجاد چند رالی زیبا ایتالیایی‌ها توانستند بازی را برابر کنند. کسب امتیاز ۲۷ توسط غفور برای ایران منجر به این شد تا سرمربی ایتالیا درخواست بازبینی صحنه را بدهد که پس از بازبینی مشخص شد خطایی صورت نگرفته و به همین دلیل داور امتیاز را از ایران گرفت و بازی را به جا داد. پس از این اتفاق امتیاز این توپ از آن ایتالیا شد تا شاگردان بلنجینی یک امتیاز از ایران پیش بیفتند. در نهایت این ست با برتری ۳۰ بر ۲۸ ایتالیا به پایان رسید.

ست چهارم:

سرویس عبادی‌پور به بیرون رفت تا پس از کسب دو امتیاز متوالی برای ایران، نخستین امتیاز برای ایتالیا در این ست کسب شود. آبشار فیاضی توسط بازیکنان ایتالیا دفاع شد تا دو تیم در امتیاز ۲ برابر شوند. بازی در ادامه به سود ایتالیا دنبال شد و لاجوردی‌پوشان توانستند ۲ امتیاز پیش بیافتند. در امتیاز ۸ بر ۶ به سود ایتالیا دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند. در امتیاز ۱۰ بر ۸ به سود ایتالیا غفور این فرصت را داشت تا اختلاف امتیاز را به یک کاهش دهد که توپ او با بی دقتی زیاد به بیرون رفت تا امتیاز ۱۱ برای ایتالیا به دست بیاید. حرکت سرعتی غلامی با دفاع بازیکن ایتالیا همراه شد تا در امتیاز ۱۲ بر ۸ به سود لاجوردی‌پوشان کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کند. در امتیاز ۱۴ بر ۱۰ به سود ایتالیا، با انجام چند رالی زیبا بین بازیکنان دو تیم، در نهایت این لاجوردی‌پوشان بودند که توانستند امتیاز ۱۵ را کسب کنند. در امتیاز ۱۶ بر ۱۰ به سود ایتالیا دو تیم به وقت استراحت فنی دوم رفتند. در امتیاز ۱۹ بر ۱۱ به سود ایتالیا، سرویس بازیکن این تیم در داخل زمین ایران جای گرفت تا کولاکوویچ نسبت به این صحنه معترض شود و درخواست بازبینی صحنه را بدهد که پس از بازبینی امتیاز این توپ به ایران داده شد. کسب چند امتیاز متوالی توسط بازیکنان ایران باعث شد تا در امتیاز ۲۰ بر ۱۵ به سود ایتالیا، بلنجینی درخواست وقت استراحت کند. در امتیاز ۲۲ بر ۱۶ به سود ایتالیا، اسفندیار دچار مصدومیت شد و مجبور به ترک بازی شد تا فیاضی جانشین او شود. در نهایت این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به سود ایتالیا به پایان رسید تا دو تیم در ست شماری برابر شوند، تکلیف تیم برنده در ست پنجم مشخص شود.

ست پنجم:

نخستین امتیاز این ست روی آبشار غفور برای ایران کسب شد. تیم ایتالیا در این ست عملکرد بهتری از تیم ایران داشت و در همان ابتدای کار ۲ امتیاز از تیم ایران پیشی گرفت. آبشار ناموفق فیاضی باعث کسب امتیاز ۶ برای تیم ایتالیا شد. سرویس خوب مجرد با دریافت ناموفق بازیکن ایتالیا همراه شد تا دو تیم در امتیاز ۶ برابر شوند. در امتیاز ۸ بر ۷ به سود ایران، دو تیم جای خود را در زمین مسابقه تغییر دادند. سرویس معروف با اختلاف کمی به بیرون رفت تا دو تیم در امتیاز ۸ هم برابر شوند. در امتیاز ۱۰ بر ۱۰، سرویس بازیکن ایتالیا در زمین ایران جای گرفت تا در امتیاز ۱۱ بر ۱۰ به سود ایران، کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کند. با بازگشت دو تیم به زمین، آبشار فیاضی باعث برابری امتیاز دو تیم در امتیاز ۱۱ شد. در امتیاز ۱۲ بر ۱۲ یلی به جای معروف وارد زمین شد، اما در ادامه سرویس فیاضی به تور برخورد کرد تا امتیاز ۱۳ برای ایتالیا کسب شود. در امتیاز ۱۳ سرمربی ایتالیا بازبینی صحنه را خواستار شد که پس از بازبینی مشخص شد خطایی توسط بازیکنان ایران صورت نگرفته تا پس از این اتفاق لورنزو بلنجینی درخواست وقت استراحت کند. در امتیاز ۱۴ بر ۱۳ به سود ایتالیا، کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کرد. پس از بازگشت دو تیم به زمین سرویس گابریل نلی با دریافت ناموفق بازیکنان ایران همراه بود تا در نهایت این ست با برتری ۱۵ بر ۱۳ ایتالیا به پایان برسد.

تیم ایران پیش از این مقابل تیم‌های کانادا، استرالیا، تونس و آرژانتین به پیروزی رسیده بود و نتیجه را به تیم‌های روسیه، مصر، برزیل، آمریکا و ژاپن واگذار کرده بود. شاگردان کولاکوویچ در آخرین بازی خود در این رقابت‌ها از ساعت ۷ صبح فردا (سه‌شنبه) با تیم لهستان بازی خواهند کرد.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین