کد خبر: ۲۰۷۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
عضو فراکسیون امید:
عبدالکریم حسین‌زاده با تاکید بر لزوم پرهیز از ایجاد شکاف‌های اجتماعی گفت: شرایطی که مردم در مقابل یکدیگر قرار گیرند قطعا به نفع اسرائیل و آمریکاست، بنابراین افرادی که به دنبال این فضا هستند باید بدانند چه کاری را انجام می‌دهند.
ناطقان: عبدالکریم حسین‌زاده درباره این که عده‌ای سعی می‌کنند در این روزها فضای کشور به سمت و سوی دو قطبی شدن بکشانند و میان مردم اختلاف‌افکنی کنند، گفت:مقام معظم رهبری در این مورد فرمودند باید از دوقطبی‌سازی جامعه جلوگیری شود، این بدان معنا است که ما باید با جلوگیری از دوقطبی شدن جامعه از شکاف‌های اجتماعی جلوگیری کنیم.

نماینده مردم نقده و اشنویه تاکید کرد: این شکاف‌های اجتماعی فقط قومی نیست، بلکه به تعداد آدم‌هایی است که در کشور وجود دارند و دارای دید سیاسی و اجتماعی هستند که اگر شکاف بین‌شان ایجاد شود هرکسی می‌تواند از این موضوع به نفع خودش سود ببرد.

وی تاکید کرد: هنگامی که دو قطبی‌سازی شکل گیرد هر شخصی می‌تواند از فضای به وجود آمده برای برهم زدن همبستگی و هم زیستی به وجود آمده استفاده کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که برای شعور سیاسی جامعه باید احترام قائل بود، هر فرد در اجتماع حق انتخاب دارد، عنوان کرد: هنگامی که گزاره‌های اجتماعی را رصد کنید متوجه خواهید شد که آدم‌های با طبقات مختلف اجتماعی در موضوعات مختلف بروز و ظهور پیدا می‌کنند.

وی تاکید کرد: اشخاصی که دل در گرو این سرزمین دارند و دل می‌سوزانند مشخص است که به دنبال شکاف در بستر اجتماعی جامعه نیستند.

رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حال ما تمام مدت بگوئیم در شرایط خاص هستیم و سال‌ها این جمله را هم تکرار کنیم نباید باتوجه شرایط موجود نباید به دنبال دوقطبی سازی در جامعه باشیم؛ باور کنید این سوال را به راحتی می‌توان از کسانی که به دنبال این کار هستند پرسید نفع شما از این کار چیست؟ آیا ما توسعه یافته می‌شویم؟

وی با اشاره به حضور زنان در استادیوم و تماشای بازی ایران و کامبوج گفت: خانم‌ها در استادیوم حضور پیدا کردند، آنان مدت‌های مدیدی بود که این مطالبه را فارغ از اینکه درست است یا غلط از حاکمیت به عنوان یک شهروند داشتند.

حسین‌زاده ادامه داد: همان گونه که شهروندان حق حاکمیت را با دادن مالیات و رأی رعایت می‌کنند، حاکمیت هم باید در قبال آنان وظایفی که بر دوش دارد را انجام دهد.

وی تاکید کرد: شهروندان یک جامعه رأی می‌دهند که حق و حقوق‌شان محقق شود که ساده‌ترین نوع مطالبات مردم است.

نماینده مردم اشنویه افزود: سوال می‌شود آیا مسئولان ما نمی‌توانستند پیش از این که فیفا پیش‌قدم شود خودشان دست به اقدام بزنند؟ به یاد داشته باشید امروز فیفا می‌گوید این ۳ الی ۴ هزار نفر از زنان که به تماشای فوتبال در استادیوم نشستند برگشت‌ناپذیر است، کما اینکه فردا این عدد به ۸ هزار نفر خواهد رسید،‌ خب چرا ما خودمان بستری را به وجود نیاوریم که شهروندان از آن استفاده کنند؟

وی تاکید کرد: ما باید از بسترهای مناسبی که به وجود می‌آید استفاده کنیم نه این که مردم را در مقابل یکدیگر قرار دهیم! در مقابل هم قرار دادن مردم چه سودی برای ما دارد؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث دی ماه سال ۹۶، عنوان کرد: اتفاقاتی در سال ۹۶ رخ داد  و عده‌ای هم سعی کردند مردم را در مقابل یکدیگر قرار دهند آن هم بدون توجه به شرایط کشور که ما با انواع تهدید و تحریم‌های اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنیم.

وی یاد آور شد: در شرایط تهدید و تحریم اگر ما مردم در کنار هم نباشیم قطعا شکننده خواهیم شد. چرا عده‌ای فکر نمی‌کنند که در مقابل هم قرار دادن افراد هیچ نفع و سودی برای کشور ندارد .

حسین زاده خاطرنشان کرد: اینکه ما افراد جامعه را در مقابل یکدیگر قرار دهیم فقط و فقط به نفع دشمنان و مخالفان این سرزمین است که سعی می‌کنند به هر نحوی که است فضای سیاسی ما را تحت تاثیر قرار دهند و تنش ایجاد کنند.

وی در خاتمه گفت: شرایطی که مردم در مقابل یکدیگر قرار گیرند قطعا به نفع اسرائیل  و آمریکاست، بنابراین افرادی که به دنبال این فضا هستند باید بدانند چه کاری را انجام می‌دهند.

منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین