کد خبر: ۲۰۷۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
قیمت نفت، پس از افت قیمت شدید در روز گذشته، در معاملات امروز نیز کاهش یافت و به بشکه ای 59.19 دلار رسید.
ناطقان: به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز پس از افت قیمت شدید در روز گذشته، کاهش یافت زیرا انتشار آمارهای اقتصادی ضعیف چین بر نگرانی‌ها در مورد رشد تقاضای انرژی بزرگ ترین واردکننده نفت خام افزود.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 16 سنت کاهش 59.19 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 16 سنت کاهش 53.43 دلار معامله شد.

دو روز متوالی ست که آمارهای ضعیفی از چین منتشر می شود. اداره ملی آمار این کشور امروز گزارش داد قیمت کارخانه (محصولات) چینی در ماه سپتامبر با بیشترین سرعت در 3 سال گذشته کاهش یافته است.

این آمار پس از آمار دیروز اداره گمرک مبنی کاهش واردات چین برای پنجمین ماه متوالی منتشر شد.

علی‌رغم ادعای پیشرفت در مذاکرات تجاری آمریکا و چین، اختلاف تجاری دو کشور بر اقتصاد جهان سایه افکنده و در مورد آینده تقاضا برای نفت، تردیدهایی ایجاد کرده است.

همه این عوامل برای این کافی است که از افزایش قیمت نفت ناشی از نگرانی در مورد تشدید احتمالی تنش‌های ژئوپلتیکی در غرب آسیا، مانع شود.

آبهیشک کومار، رئیس بخش تحلیلگران اینترفکس انرژی در لندن گفت: «نگرانی‌ها در مورد تقاضا که ناشی از جنگ تجاری آمریکا و چین است، همچنان بر قیمت نفت تاثیر می‌گذارد.»

وی افزود: «آمارهای اقتصادی ضعیف چین، ظهور و بروز اختلافات تجاریست.»

قیمت‌ها این هفته افزایش خواهد یافت زیرا سرمایه‌گذاران انتظار دارند ذخایر نفت در آمریکا کاهش یابد.

ادوارد میر، تحلیلگر ارشد بازار گفت: «بازارها این هفته انتظار دارند که شاهد کاهش ذخایر نفت آمریکا و تشدید تنش‌ها در غرب آسیا باشند.»
منبع: فارس
برچسب ها: کاهش قیمت ، نفت ، بازار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین