کد خبر: ۲۰۷۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
جو بایدن هشدار داد، نیروهای داعش در نتیجه خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه به آمریکا حمله خواهند کرد.
ناطقان: جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در مناظره حزب دموکرات اظهار کرد: داعش به این‌جا خواهد آمد. آن‌ها به آمریکا آسیب خواهند زد. به همین دلیل بود که در ابتدا وارد (درگیری با داعش) شدیم.

به گزارش روزنامه گاردین، او در این باره گفت: اعضای داعش به اروپا خواهند گریخت و آن‌جا جایی است که آنان می‌خواهند باشند. آن‌ها می‌خواهند به خانه‌هایشان بازگردند.

بایدن افزود، اگر دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا دوباره به عنوان رییس جمهور انتخاب شود، "ناتویی وجود نخواهد داشت".

او در این باره گفت: اگر او دوباره انتخاب شود، به شما قول می‌دهم دیگر ناتویی وجود نخواهد داشت و امنیت ما به طور گسترده کاهش خواهد یافت و گرفتار یک دردسر واقعی می‌شویم.

وی تاکید کرد: ترامپ طبق هراسش از انتخابات سال آینده عمل می‌کند.

بایدن همچنین افزود، تنها نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ است که شخصا با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه برخورد داشته است.

این نامزد دموکرات در ادامه گفت: اردوغان می‌داند که اگر از ناتو کنار گذاشته شود، به دردسر خواهد افتاد اما ما یک رییس جمهور "دیوانه و دمدمی مزاج" داریم که هیچ چیز درباره سیاست خارجی نمی‌داند و اقداماتی که انجام می‌دهد تنها برای پیروزی مجدد در انتخابات است.

بایدن از ترامپ برای ترک متحدان کرد آمریکا در شمال سوریه انتقاد کرد و گفت: این "شرم‌آورترین" کاری است که یک رییس جمهور در تاریخ اخیر در زمینه سیاست خارجی انجام داده است. کاری که این مرد کرده شرم‌آور است.

او در انتهای صحبت‌هایش بار دیگر به ترامپ تاخت و گفت: این رییس جمهور روح این کشور را از آن گرفته است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: بایدن ، داعش ، آمریکا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین