کد خبر: ۲۰۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۵
با گنجاندن این ماده غذایی مصرف چربی را در رژیم غذایی خود کاهش دهید.
ناطقان: سیرابی و شیردان در ایران از خوراک‌های مرسوم و پر طرفدار هستند که در مقایسه با گوشت، پروتئین بیشتری دارند، این پروتئین از نوع حیوانی و از نظر اسید‌های آمینه کامل‌تر از پروتئین گیاهی است. همچنین آمینواسید‌های ضروری بدن با خوردن سیرابی تأمین می‌شود.

در واقع، پروتئین و چربی موجود در سیرابی تقریباً به اندازه نیمی از پروتئین و چربی موجود در گوشت گاو و مرغ است. با گنجاندن سیرابی در وعده‌های غذایی خود می‌توانید مصرف چربی را در رژیم غذایی خود کاهش دهید.

مصرف ۱۰۰ گرم سیرابی ۸ درصد نیاز بدن به کلسیم را رفع می‌کند، همچنین این میزان سیرابی حاوی ۷ گرم پروتئین و ۴ گرم چربی است. کالری این ماده غذایی در مقایسه با گوشت گاو و گوسفند کمتر است. سیرابی خواص فراوانی دارد که درمان کم خونی، تقویت و کمک به تولید اسپرم، تقویت و درمان ریزش مو، تقویت سیستم ایمنی، درمان زخم معده و خاصیت ضد سرطانی از جمله خواص متعدد آن است.
سلامت چشم با مصرف سیرابی و شیردان

ویتامین A یکی از ویتامین‌های لازم و ضروری جهت حفظ سلامتی بینایی محسوب می‌شود و سیرابی یکی از مواد غذایی  است که مملو از این ویتامین است، در نتیجه این ماده غذایی برای تقویت بینایی مفید است. به علاوه ویتامین A برای رشد مو، سلامتی پوست و دستگاه تنفسی و مبارزه با عفونت‌ها مورد نیاز است و سیرابی منبع بسیار خوبی از آن است.
کمک به رشد کودکان با مصرف سیرابی و شیردان

سیرابی یکی از مواد غذایی مفید برای رشد و تقویت کودکان است، چرا که دارای پروتئین و آمینواسید‌های با کیفیت و ضروری بدن است که در رشد کودکان و نوجوانان نقش بسزایی دارد و کلسیم مورد نیاز آن‌ها را تامین کند. به علاوه این مواد در رشد و ترمیم بافت‌های از بین رفته هم نقش مهمی دارد. اگر کودک شما تمایلی به این غذا ندارد می‌توانید خوراک سیرابی که بسیار مقوی و لذیذ است را در منزل به راحتی تهیه کنید و یا انواع سوپ‌ها را برایش درست کنید و با این روش‌ها آن را در سبد غذایی خود جای دهید.
سیرابی منبع خوبی از ویتامین ب است

این ویتامین واکنش‌های شیمیایی بدن را تنظیم می‌کند که این واکنش‌ها موجب آزاد شدن انرژی در بدن، سلامت پوست، عملکرد بهینه مغز و تولید گلبول‌های قرمز خون می‌شود.
تقویت پوست و مو با مصرف سیرابی و شیردان

از آن جایی که سیرابی سرشار از ویتامین A، روی و ویتامین‌های گروه B است، فواید زیادی برای پوست و مو دارد. روی موجود در سیرابی جهت تقویت مو، بلندی قد مو و پر پشتی مو کاربرد دارد. همچنین این ویتامین‌ها از ریزش مو جلوگیری می‌کنند.

روی یک ماده معدنی بسیار موثر است و برای حفظ سلامتی و عملکرد‌های جسمی به اندازه آهن مهم و باارزش است. روی برای داشتن یک سیستم ایمنی سالم و همچنین برای رشد و تقسیم سلولی از اهمیت بالایی برخوردار است. بعلاوه، بدن از عنصر روی برای درمان زخم‌ها و تبدیل کربوهیدرات‌ها به انرژی قابل استفاده استفاده می‌کند.


همچنین شما برای داشتن حس بویایی و چشایی سالم به روی نیاز دارید. یک وعده ۱۱۲ گرمی سیرابی و شیردان دارای ۱.۶ میلی گرم روی است.

بدن یک مرد و یک زن بزرگسال روزانه به ترتیب به ۱۱ و ۸ میلی گرم روی نیاز دارد. مصرف یک وعده سیرابی شیردان در طول روز ۱۵ درصد از نیاز روزانه بدن مردان و ۲۰ درصد از نیاز روزانه بدن زنان به روی را تامین می‌کند.
برچسب ها: خواص ، سیرابی ، شیردان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین