کد خبر: ۲۰۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۸
در این بسته دانستنی پزشکی درباره فواید میوه‌ای خوشمزه برای تحمل عوارض بارداری و دلایل تیرگی لب خواهیم گفت.
ناطقان: در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

گلابی برای دوران بارداری مفید است

گلابی سرشار از ویتامین ث و‌ فیبر است که می‌تواند در رفع یبوست به افراد به خصوص زنان باردار کمک کند. مصرف مکمل‌های آهن در دوران بارداری باعث یبوست می‌شوند، اما با مصرف گلابی این نوع عارضه رفع خواهند شد، زیرا گلابی به هضم غذا بسیار کمک خواهد کرد. در واقع افراد با مصرف گلابی، مقداری از ویتامین ث مورد نیاز را از این میوه دریافت می‌کنند. مصرف ویتامین ث در دوران بارداری خطر ابتلا به عفونت‌های مختلف را کاهش می‌دهند. مصرف ویتامین ث هم به جذب آهن کمک می‌کند. در دوران بارداری، بدن به مقادیر بالایی از آهن نیاز دارد و باید آن را از طریق تغذیه دوران بارداری و مکمل‌ها مختلف جذب کند. به همین دلیل گلابی می‌تواند این نوع عارضه را رفع کند.





فواید برگه  زرد آلو

معمولا از لحاظ وزنی میوه های خشک از میوه های تر سبک تر هستند ولی انواع خشک کالری بیشتری دارند. زردآلو یکی از انواع میوه های خشک است که کالری بیشتری نسبت به بقیه میوه ها دارد.

این تفاوتِ بسیار عمدتا ناشی از فرآیند خشک کردن است. تولیدکنندگان معمولا در فرایند خشک کردن زردآلو، مقداری قند و سایر افزودنی‌ها، مواد نگهدارنده‌ای از قبیل دی‌اکسید گوگرد را به آن اضافه می‌کنند تا طعم و رنگ این میوه حفظ شود. البته همیشه گزینه‌های شیرین نشده و بدون قند اضافه هم در فروشگاه‌های مواد غذایی موجود هستند، ولی طعم‌شان به شیرینی محصولاتی نیست که قند افزوده دارند، اما بر خلاف این کالری و قند بسیار مفید است.



تیره شدن لب

لب بسیاری از افراد به دلایل مختلفی تیره یا کبودی شکل می‌شود. تیره شدن لب‌ها می‌تواند نتیجه‌ی هایپرپیگمانتاسیون باشد، یک بیماری معمولی و بی ضرر که ناشی از اضافه شدن ملانین به پوست لب است. این نوع عارضه در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب، عدم هیدراتاسیون کافی لب ها، سیگار کشیدن، واکنش‌های آلرژیک به خمیر دندان و رژ لب، مصرف بیش از حد کافئین (چای و قهوه)، مکیدن لب ها، برخی بیماری‌ها مانند کم خونی، کمبود ویتامین ها، شیمی درمانی، استفاده بیش از حد فلوراید است که می‌توانند موجب تیره شدن لب شوند.

افراد در این مواقع می‌توانند از، روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن بادام استفاده کنند. روغن‌ها دارای خواص مرطوب کننده طبیعی است که با آبرسانی به لب باعث جوان سازی و رفع تیرگی آن می‌شود. بهتر است هر شب قبل از خواب، یک یا دو قطره روغن بادام را بر روی لب‌ها ماساژ دهید تا به روشن‌تر شدن آن‌ها کمک کند.


 
مواد غذایی کنسروی

اغلب تصور می شود که مواد غذایی کنسرو شده نسبت به غذاهای تازه یا یخ زده از مواد مغذی کمتری برخوردارند. کنسرو کردن غذا باعث کاهش مواد مغذی آن می شود اما این تصور درست نیست، در حقیقت در طی کنسرو کردن بیشتر مواد مغذی حفظ خواهد شد. پروتئین، کربوهیدرات، چربی، بیشتر مواد معدنی و ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین های A ،D ،E و K هم حفظ می شوند. مطالعات نشان می دهد که غذ های پر از مواد مغذی خاص پس از کنسرو کردن سطح بالای مواد مغذی خود را حفظ می کنند. ساعت10 شنبه 27مهر/

با این حال از آنجایی که در طی کنسرو کردن، مواد غذایی تحت گرمای زیادی قرار می گیرند ویتامین های محلول در آب مانند ویتامین های C و B آسیب خواهند دید . این ویتامین ها به طور کلی نسبت به گرما و هوا حساس هستند، بنابراین می توانند در طی مراحل پخت و پز و روش های ذخیره سازی از بین بروند.

غذاهای کنسرو شده که به طور صحیح پردازش نشده اند، ممکن است حاوی باکتری های خطرناکی باشند. مصرف غذای آلوده می تواند باعث بوتولیسم شود، بیماری هایی که در صورت عدم درمان منجر به فلج و حتی مرگ می شوند.



نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین