کد خبر: ۲۰۸۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
در حالی تجاوز ترکیه به خاک سوریه وارد دوازدهمین روز خود شده است که حملات هوایی و توپخانه‌ای ترکیه به استان حسکه و به ویژه مناطق اطراف شهر رأس العین همچنان ادامه دارد.
ناطقان: نظامیان ترکیه و تروریست‌های تحت حمایت این کشور از هفدهم مهر ماه جاری تجاوز به خاک سوریه را تحت عنوان عملیات «چشمه صلح» آغاز کردند.

امروز یکشنبه دوازدهمین روز از آغاز این تجاوز است؛ تجاوزی که علیرغم محکومیت و مخالفت دولت سوریه، به بهانه دور کردن خطر شبه‌نظامیان کُرد از مناطق مرزی ترکیه و سوریه آغاز شد.

آمریکا و ترکیه با وجود اینکه اخیرا مدعی دستیابی به توافق آتش‌بس پنج روزه در این منطقه شدند تا ترکیه تجاوز خود را متوقف کند، ولی خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از ادامه این عملیات خبر می‌دهد.

سانا گزارش داد، عمده این حملات در مناطق اطراف شهر «رأس العین» در شمال غرب استان حسکه (شمال شرق سوریه) متمرکز است؛ به گونه‌ای که حملات توپخانه‌ای و هوایی به مناطق مسکونی همچنان ادامه دارد.

به گزارش این خبرگزاری، نظامیان ترکیه به همراه تروریست‌های وابسته به خود توانستند روستاهای «جان تمر شرقی» و «الشکریه» واقع در اطراف رأس العین را اشغال و مسیر «تل تمر-رأس العین» را قطع کنند.

این در حالی است که همچنان حملات هوایی ترکیه به مناطق مسکونی رأس العین ادامه دارد. در جریان حملات روز گذشته ترکیه نیز هشت غیر نظامی کشته و 25 نفر نیز زخمی شدند.

دفع حملات عناصر وابسته به ترکیه توسط ارتش سوریه

خبرنگار سانا که در حسکه حضور دارد، اعلام کرد که یک یگان از ارتش سوریه با نیروهای وابسته به ترکیه در منطقه تل تمر (40 کیلومتری حسکه و 35 کیلومتری رأس العین) درگیر شد.

این درگیری شامگاه گذشته در منطقه شمال غرب تل تمر رخ داد. تروریست‌ها قصد داشتند مواضع ارتش سوریه را در این منطقه اشغال کنند که با ایستادگی ارتش سوریه مواجه شدند. نیروهای سوری موفق شدند این حملات را دفع و تروریست‌ها را متفرق کنند.

همکاری آمریکا با عناصر خارجی داعش

منابع محلی هم به سانا گفتند که نظامیان تروریست آمریکایی همچنان در حال انتقال زندانیان داعشی خارجی هستند که در زندان‌های شبه‌ظامیان کُرد قرار دارند.

این منابع تأکید کرد که نظامیان آمریکا 230 تروریست خارجی داعش را از از یک زندان در شهرک «المالکیه» به منطقه «الشدادی» در ریف جنوبی حسکه منتقل کردند.

منابع مذکور همچنین تصریح کردند که بالگردهای نظامی آمریکا پنج زن داعشی را از یک زندان در روستای «العدنانیه» در ریف المالکیه آزاد کرد و به عراق انتقال دادند.

در همین ارتباط، منابع خبری روز گذشته اعلام کردند که نیروهای متجاوز آمریکایی از زمان آغاز تجاوز ترکیه به سوریه، طی شش مرحله، حدود هزار زن داعشی را نیز از سوریه خارج و به عراق منتقل کردند(جزئیات بیشتر).

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اخیرا ادعا کرد که نیروهای ترکیه‌ای از مناطقی که در شمال سوریه وارد آن شدند، خارج نخواهند شد. بشار اسد رئیس جمهور سوریه هم در دیدار با فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه، تأکید کرد که همه نیروهای آمریکایی و ترکیه‌ای متجاوز و اشغالگر هستند و باید از خاک سوریه خارج شوند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین