کد خبر: ۲۰۸۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
معاون اشتغال کمیته امداد با اشاره به اینکه علاوه بر مددجویان تحت پوشش، به نیازمندان فاقد شغل نیز وام اشتغال تعلق می گیرد، گفت: در مجموع یک میلیون و ۴۰۰ هزار بیکار محروم مخاطب ما هستند.
ناطقان: حجت‌الله عبدالملکی گفت: مخاطبین اصلی امداد دو گروه هستند؛ یکسری مددجویان تحت پوشش که بیش از دو میلیون نفر هستند و از این تعداد ۹۰۰ تا یک میلیون نفر مستعد بیکار فاقد شغل وجود دارد.

وی ادامه داد: گروه دوم شامل نیازمندانی می‌شوند که به دلیل نداشتن شغل، به صورت موردی به کمیته امداد مراجعه و درخواست وام دارند. همچنین چنانچه مددجویان شرایط لازم را داشته باشند مددکاران، آنها را به واحد اشتغال معرفی می‌کنند که این افراد حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر برآورد شده‌اند.

وی گفت: هر ساله بخشی از نیازمندان فاقد شغل به ما مراجعه می‌کنند و در مجموع یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار بیکار محروم داریم که مخاطبین اصلی کمیته امداد هستند.

معاون اشتغال و کارآفرینی کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: سال گذشته ۱۴۸ هزار فرصت شغلی ایجاد کردیم اما تنها ۳۸ هزار خانواده خودکفا و از پوشش خارج شده‌اند چرا که مابقی این افراد یا درآمدشان به حدی نرسیده که به خودکفایی برسند یا اینکه رسیده‌ بوده اما نیازمندی‌های دیگری داشتند که باید همچنان تحت پوشش باشند تا نیازهایشان برطرف شود.

وی بیان کرد: به عنوان مثال مددجویی که مسکن وی از سوی کمیته امداد تأمین شده و فرزندانش می‌توانند هزینه های زندگی را تأمین کند، این خانواده از تحت پوشش خارج و خودکفا می‌شوند.

معاون اشتغال و کارآفرینی کمیته امداد امام خمینی (ره)  با اشاره به اینکه اشتغال نه شرط لازم و نه کافی برای خودکفایی است، گفت: یکی از حلقه‌هایی است که به آن پرداخته می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین