کد خبر: ۲۰۸۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
تازه‌ترین آمار رسمی از افزایش متوسط قیمت هر متر خانه در تهران تا ۱۳ میلیون تومان در بهار امسال حکایت دارد.
ناطقان: بنا بر آماری که مرکز آمار درباره تغییر قیمت معاملات در زمین و ساختمان اعلام کرده است، در بهار امسال متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در تهران ۱۳ میلیون و ۹۲ هزار تومان، با میانگین مساحت ۸۸ مترمربع و متوسط عمر برنامه ۱۱ ساله بوده است.

متوسط قیمت هر متر خانه نسبت به بهار سال گذشته، ۱۰۹ درصد و در مقایسه با زمستان ۱۳۹۷ حدود ۲۲.۷ درصد افزایش دارد.




همچنین متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی،  حدود ۴۰ هزار و ۲۶۷ تومان با میانگین مساحت ۸۰ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۴ سال بوده است که نسبت به زمستان ۱۷.۴ و بهار سال قبل ۳۵ درصد افزایش دارد.


در رابطه با تغییرات قیمت زمین نیز متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در تهران، ۱۶ میلیون و ۹۵۶ هزار تومان با میانگین مساحت ۲۴۶ مترمربع است. قیمت هر مترمربع زمین یا ساختمان کلنگی در مقایسه با زمستان ۱۶.۶ درصد و بهار سال گذشته ۱۷۴.۶ درصد افزایش داشته است.



منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین