کد خبر: ۲۰۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
یک عضو اتاق بازرگانی ایران معتقد است با توجه به شرایط دشواری که بنگاه‌های اقتصادی در ماه‌های گذشته با آن رو به رو بودند باید سقف تسهیلات تامین مالی بنگاه‌ها افزایش یابد.
ناطقان: محسن حاجی بابا امروز در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با رئیس کل بانک مرکزی، اظهار کرد: در حال حاضر سقف تسهیلات ۷۰ درصد رقم کل فروش بنگاه در یک سال است که این مسئله با توجه به مشکلات موجود در اقتصاد کفاف نمی‌دهد و پیشنهاد ما این است که این سقف به ۱۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی با انتقاد از نادیده گرفتن نظر بخش خصوصی در برخی تصمیمات اقتصادی بیان کرد: برای مثال با وجود تاکید معاون اول رئیس‌جمهوری بر لزوم نظرخواهی از بخش خصوصی در اجرای دقیق قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، تصمیمات براساس نظرخواهی نهایی نشد و همین مسئله مشکل ساز خواهد شد.

به گفته حاجی بابا، بخش خصوصی و اتاق بازرگانی آماده است تا در جلسات تبادل نظر آن چه که به فکرش رسیده را منعکس کرده و در شرایط حساس فعلی به دولت در تصمیم گیری‌ها کمک کند.

در ادامه این نشست محمدرضا انصاری - نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران - نیز با اشاره به اتفاقات مثبتی که مدیریت بانک مرکزی در ماه‌های گذشته رقم زده، تاکید کرد: موضوع ارز به عنوان یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ما در سال گذشته امروز به یک ثبات نسبی رسیده است که البته برای برنامه‌ریزی‌های بلندمدت در این زمینه باید طرح‌های کلان در دستور کار قرار داد.

به گفته وی، بانک مرکزی می‌تواند با تسهیل برخی شرایط برای صادرکنندگان فضای فعالیت جدیدی فراهم کند. یکی از این حوزه‌ها بحث صادرات خدمات فنی و مهندسی است که فعالانشان مشکلاتی داشته‌اند و امیدواریم با پیگیری‌های آتی این مشکلات برطرف شود.

در ادامه این نشست تعداد دیگری از نمایندگان بخش خصوصی نیز انتقادات و پیشنهاداتشان را به رئیس کل بانک مرکزی منتقل کردند.

یکی از این پیشنهادات بحث مجاز شدن واردات بدون نیاز به انتقال ارز بود که با واکنش همتی مواجه شد و او اعلام کرد: بانک مرکزی آماده است در صورت نیاز ارز باقی مانده در خارج از کشور را خریداری کند و در غیر این صورت با مشخص شدن منشا این ارزها، مجوزها را صادر کند که البته تاکنون هیچ یک از متقاضیان این دستور به شکل رسمی تا پایان این فرآیند کار خود را پیگیری نکردند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین