کد خبر: ۲۰۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بی‌تردید حضور ارتش در مرزها را نباید این‌گونه تعبیر کرد که در مرزها ناامنی وجود دارد.
ناطقان: امیر کیومرث حیدری ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از آخرین تجهیزات مهندسی و ادوات جنگی تیپ ۲۱۶ زرهی شهید غلامرضا مخبری زنجان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه زنجان یکی از استان‌هایی است که در طول دوران دفاع‌مقدس و برهه کنونی، خوشنام بوده و از آمادگی بالایی برخوردار است، افزود: این مهم با بازدیدی که امروز از تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان به عمل آمد، مسجل شد.

وی با یادآوری اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در برهه کنونی در ۲۶ رشته رزمی به خودکفایی رسیده است، تصریح کرد: آنچه که امروز به عنوان تجهیزات دفاعی در نیروی زمینی ارتش مورد استفاده قرار می‌گیرد و برخی از این تجهیزات نیز در آینده استفاده خواهد شد، به واسطه دانش دانشمندان نیروی زمینی ارتش بوده و در این راه وزارت دفاع نیز همکاری‌های لازم را با این نیرو داشته است.

امیر سرتیپ حیدری با تاکید بر اینکه حضور نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرزها به معنی وجود ناامنی در این مرزها نیست و نباید این‌گونه تعبیر شود، ادامه داد: امروز شاهد استقرار نیروهای توانمند ارتش در مرزهای شرق، غرب و جنوب‌غرب کشور هستیم و این حضور به این دلیل است که بتوان امنیت پایدار کشور را به واسطه رصد فعل و انفعالاتی که در آن سوی مرزها اتفاق می‌افتد، تامین کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه با یادآوری اینکه ارتش در روزهای اخیر به واسطه انجام پیاده‌روی بزرگ اربعین، حضور پررنگی در مرزهای کشور داشت، بیان کرد: اگر بخواهیم حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران در این ایام را در قالب یک جمله خلاصه کنیم، باید گفت که ارتش در این ایام حضوری مسئولانه داشت و توانست همه امکانات و تجهیزات خود را برای آسایش زائران به خدمت بگیرد.

امیر سرتیپ حیدری با بیان اینکه ارتش در زمینه خودکفایی و مهم‌تر از آن در خصوص خوداتکایی عملکرد موفقی داشته و این موفقیت‌ها را امروز می‌توان به عینه مشاهده کرد، افزود: یکی از اقدامات ارزشمندی که توسط ارتش صورت گرفته، به‌روزرسانی تجهیزاتی است که مورد نیاز این نیرو بوده است. علاوه بر این، آماده کردن انواع تجهیزات دفاعی متناسب با جنگ‌های احتمالی که ممکن است در آینده رخ دهد نیز از دیگر توفیقات نیروی زمینی ارتش بوده است.

وی با یادآوری اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران بنا دارد دانش این نوآوری‌ها را در اختیار کشورهای مسلمان و دوست قرار دهد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز این نیرو از تجهیزات سری و به کل سری متعارف به اندازه کافی برای نیازهای عملیاتی برخوردار است.

وی با بیان اینکه چگونگی و الگوی جنگ‌های آینده رصد می‌شود، ادامه داد: در این زمینه انواع تجهیزات ضد زره، سیگنالی و راداری و بالگردی در حال آماده شدن است تا در جنگ‌های آینده هم ارتش موفق و سربلند باشد.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین