کد خبر: ۲۰۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه پیش بینی می شود دولت ۳ میلیون تن گندم وارد کند، گفت: اگر قرار به واردات است، دولت باید اجازه واردات را به بخش‌خصوصی بدهد.
ناطقان: کاوه زرگران گفت: دولت برای ذخیره‌سازی گندم مورد نیاز خود تصمیم دارد امسال گندم وارد کند؛ ایران سالانه به ۱۲ میلیون تن گندم نیاز دارد که ۹ میلیون تن برای نانوایی‌ها و ۳ میلیون تن مربوط به صنف و صنعت است که به مصرف داخلی می‌رسد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران افزود: امسال دولت اعلام کرده که ۸ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کرده است که به همین دلیل نیاز به واردات ۳ میلیون تن گندم وجود دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش خصوصی نیز در قالب صنف و صنعت، توانایی واردات گندم دارد، باید دولت اجازه دهد که بخش خصوصی گندم واردات نماید، چراکه این واردات می تواند تبدیل به کالاهای با ارزش افزوده شده و صادرات صورت گیرد، حتی این گندم وارداتی می‌تواند پس از فراوری به آرد تبدیل شده و مجدد صادر شود.
منبع: مهر
برچسب ها: پیش بینی ، واردات ، گندم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین