کد خبر: ۲۰۸۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
یک شرکت دارویی در آمریکا از شناسایی اولین شیوه درمانی که می‌تواند روند پیشرفت بیماری آلزایمر را آهسته کند، خبر داده و اعلام کرده است که این درمان دارویی هم‌اکنون برای عرضه در بازار آماده است.
ناطقان: در حال حاضر هیچ دارویی وجود ندارد که بتواند روند آلزایمر را آهسته کند و داروهای موجود فقط به کنترل علائم آن کمک می‌کنند.

شرکت داروسازی "بایوژن"‌ اعلام کرده که به زودی به دنبال اخذ تاییدیه این داروی پیشرو با نام "آدوکانوماب" در ایالات متحده خواهد بود. این شرکت قصد دارد روند اداری این کار را تا اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی صورت داده و پخش این دارو در اروپا را نیز در نظر خواهد داشت.

مراحل اخذ تاییدیه می‌تواند یک یا دو سال طول بکشد. در صورت موفقیت، این شرکت دارویی قصد دارد در ابتدا دارو را به بیمارانی که پیش‌تر در مطالعات بالینیِ آن ثبت‌نام کرده بودند، عرضه کند.

این اعلامیه به نوعی تعجب‌آور است، چرا که این شرکت در مارس سال جاری میلادی (۲۰۱۹) پس از نتایج ناامید کننده، تحقیقات خود را روی این دارو متوقف کرده بود.

اما اکنون این شرکت اعلام کرده تجزیه و تحلیل جدید از مجموعه داده‌های بزرگتر از همان مطالعات نشان می‌دهد که دوزهای بیشتری از آدوکانوماب می‌تواند برای بیماران مبتلا به آلزایمر در مواحل اولیه فواید قابل توجهی داشته باشد و روند تحلیل بالینی در این بیماران را کاهش می‌دهد و در نتیجه این مبتلایان حافظه و توانایی مهارت‌های زندگی خود را که به طور معمول با این بیماری از بین می‌رود، بیشتر حفظ می‌کنند.

"آدوکانوماب"، پروتئینی بنام آمیلوئید را هدف قرار می‌دهد که رسوب غیر طبیعی مغز افراد مبتلا به آلزایمر را تشکیل می‌دهد. دانشمندان اعتقاد دارند که این پلاک‌ها برای سلول‌های مغزی سمی هستند و از بین بردن آن‌ها با استفاده از دارو می‌تواند یک پیشرفت عظیم در درمان زوال عقل باشد، هر چند که استفاده از این دارو یک درمان نیست.

در بیش از یک دهه هیچ داروی جدیدی برای اختلال زوال عقل وجود نداشته است.

بسیاری از محققان در زمینه آلزایمر این دارو را نقطه عطفی در درمان آلزایمر و امیدی برای کشف درمان‌های موثرتر برای این بیماری دانسته‌اند.

بنا بر گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، زوال عقل که با اسامی "دمانس" یا "خِرَدسودگی" نیز نامیده می‌شود، یک بیماری واحد نبوده و نام گروهی از علائم است که شامل مشکلات مربوط به حافظه و تفکر می‌شود. انواع مختلفی از زوال عقل وجود دارد و گفته می‌شود آلزایمر رایج‌ترین و تحقیق شده‌ترین نوع آن‌ها است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین