کد خبر: ۲۰۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی تا اواسط هفته آینده در اغلب مناطق کشور ادامه دارد، گفت: فعالیت این سامانه موجب بارش برف در ارتفاعات، بارش باران، رعدوبرق‌ و کاهش دما در برخی شهرها می‌شود.
ناطقان: صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ در پنج روز آینده به تناوب در شمال‌غرب و غرب کشور بخش‌هایی از مرکز کشور و جنوب‌غرب همچنین دامنه زاگرس مرکزی و جنوبی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش باران، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در پنج روز آینده در استان‌های واقع در سواحل خزر بارش باران خواهیم داشت و در همین مدت در ارتفاعات البرز مرکزی و شمال‌غرب کشور بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در پنج روز آینده شدت بارش‌ها در غرب و مرکز کشور خواهد بود، ضمن آنکه در دامنه‌های البرز و سواحل خزر هم بارش‌های قابل ملاحظه داریم.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا نیمه ابری و در برخی ساعات افزایش ابر با بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین روز جمعه آسمان تهران نیمه‌ابری است، اما از شنبه آینده آسمان تهران ابری همراه با بارش باران و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 21 و 12 درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: فردا شهر کرد با کمینه دمای 3 درجه بالای صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 36 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

‌وی اظهار داشت: ‌فعالیت سامانه بارشی فعال در کشور تا اواسط هفته آینده در اغلب مناطق کشور ادامه دارد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: این ‌سامانه از بعدازظهر جمعه در ‌جنوب غرب، غرب و مرکز کشور، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و دامنه‌های زاگرس مرکزی تقویت می‌شود.

وی ادامه داد : فعالیت این سامانه  موجب بارش برف در ارتفاعات، بارش باران همراه با رعدوبرق‌، کاهش محسوس دما و وزش باد شدید موقت‌ در غرب و جنوب غرب و برخی نقاط دیگر کشور از شنبه پیش‌ِرو می‌شود.

ضیائیان اظهار داشت: این سامانه بارشی روزهای آتی نیز در اغلب نقاط کشور فعال است و در برخی مناطق موجب ‌آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد شهری و همچنین ‌مه‌آلود شدن جاده‌های کوهستانی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: توصیه می‌شود ‌‌تردد و یا توقف در حاشیه ‌رودخانه‌ها و همچنین مناطق کوهستانی در صورت لزوم با احتیاط انجام شود و در غیر این صورت مردم اجتناب ورزند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین