کد خبر: ۲۰۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
یوسف خانی از افت ۲۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده ۸ هزار و ۶۰۰ و مرغ گرم ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان است.
ناطقان: مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از کاهش ۲۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۶۰۰ تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان، توزیع درب واحد‌های صنفی ۱۲ هزار و ۴۰۰ و خرده فروشی سطح شهر ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان است.

به گفته وی، نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان است.

یوسف خانی با اشاره به نرخ سایر مشتقات در بازار افزود: قیمت هر کیلوگرم سینه با کتف ۲۳ هزار تومان، سینه بدون کتف ۲۴ هزار تومان و فیله مرغ ۲۷ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی بهبود وضعیت عرضه و افت تقاضا را دلیل اصلی کاهش قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: با استمرار روند کنونی عرضه نوسان قیمتی در بازار مرغ نخواهیم داشت.

وی قیمت مرغ بعد از ایام صفر را پیش بینی کرد و افزود: با ازدیاد تقاضا همزمان با شروع مجالس و مهمانی‌ها بعد از ایام صفر، احتمال افزایش جزئی قیمت دور از انتظار نیست، اما به هر حال نرخ مصوب باید رعایت شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در جلسه ستاد تنظیم بازار رئیس انجمن مرغداران حضور داشت و با قیمت مصوب ۸ هزار و ۵۵۰ تومانی برای هر کیلو مرغ زنده موافقت کرد، اما هم اکنون مرغداران به بهانه‌های مختلف این نرخ را قبول ندارند و خواهان آن هستند که هر کیلو مرغ زنده با نرخ ۱۰ هزار تومان و بعضا بالاتر در بازار عرضه شود که هیچ توجیهی ندارد.

یوسف خانی نرخ مصوب هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی‌ها را ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به آنکه نرخ کنونی مرغ گرم بالاتر از قیمت مصوب در بازار است، از این رو پیش بینی می‌شود که با استمرار قیمت ۸ هزار و ۶۰۰ تومانی مرغ زنده ظرف چند روز آینده، قیمت مرغ گرم در خرده فروشی‌ها به نرخ مصوب خود برسد.


وی آینده قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار را تابع میزان تولید، عرضه و تقاضا دانست و افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا امکان پیش بینی دقیق بازار وجود ندارد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در پایان با اشاره به اینکه قیمت تخم مرغ نسبت به هفته گذشته تغییری در بازار نداشته است، تصریح کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ ۸ هزار و ۵۰۰ تومان معادل شانه‌ای ۱۷ هزار تومان است.
برچسب ها: تحولات ، بازار ، مرغ
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین