کد خبر: ۲۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
پختن غذا در ظروف مسی موجب تأمین این مقدار یون برای بدن شده و در شما احساس نشاط و انرژی ایجاد می‌‌کند . دقت داشته باشید که حتماً باید داخل ظروف مسی ، قلع کاری ( سفید کاری ) شده باشد.
ناطقان:  بدن انسان مخصوصاً "مغز" برای سلامت و نشاط و کنترل اسید لاکتیک و کورتیزول، روزانه به شش میلیارد یون مس نیاز دارد و کمبود یون مس باعث می شود که شما دائم احساس رخوت و خواب آلودگی و کسالت کنید .

پختن غذا در ظروف مسی موجب تأمین این مقدار یون برای بدن شده و در شما احساس نشاط و انرژی ایجاد می‌‌کند . دقت داشته باشید که حتماً باید داخل ظروف مسی ، قلع کاری ( سفید کاری ) شده باشد.

تفاوت ظروف مسی امروزی با ظروف مسی قدیمی:

در ایام گذشته بدلیل نبود دستگاههای خم کاری و پرس کاری امروزی ، مسگران در چندین مرحله و بصورت کاملاً دستی ظروف مسی را تولید می نمودند.

اگر مراحل ساخت ظروف مسی را به چهار مرحله کلی(1- ساخت بدنه ، 2- چکش کاری ، 3- قلع اندود نمودن یا همان سفید کاری و4- مرحله نهایی براق کاری) تقسیم نماییم ، در ایام گذشته بدنه ظروف مسی با جوش دادن 2 تکه ورق مسی مجزا، ساخته می شد. این جوش ها از ناحیه بیرونی این ظروف به خوبی قابل مشاهده می باشد.

امروزه با ورود دستگاههای فوق به صنعت مسگری ، بدنه ی این ظروف بصورت یک تکه ساخته می شود. بعبارتی تنها تفاوت ظروف امروزی با ظروف قدیمی در نحوه ساخت بدنه بوده (ظروف امروزی یک تکه و ظروف قدیمی دو تکه می باشد) و سایر مراحل ساخت این ظروف تفاوتی با قبل ننموده است.

نکته قابل توجه این است که این تفاوت که صرفاً در مرحله ساخت بدنه می باشد، هیچ ارتباطی به کیفیت ، دوام و... این ظروف ندارد. حتی می توان گفت ظروفی که بصورت ماشینی چکشی (یک تکه) ساخته می شود ، از لحاظ نوع مرغویت ورق آن و نیز شکل ظاهری ، بهتر از ظروف کاملاً دستی می باشد. ظروف با کیفیت تولیدی ما گواه این ادعای ماست .

همچنین فرآیند های بعدی ساخت ظروف مسی (چکش کاری ، قطع اندود نمودن و براق کاری) نیز بدون تغییر در نحوه انجام آن و بصورت سنتی و دستی انجام گردیده و تفاوتی با شیوه های قدیمی ندارد.

طریقه صحیح استفاده از ظروف مسی:

ظروف مسی را تا حد امکان در ماشین ظرفشویی قرار نداده و آنرا بصورت دستی و با استفاده از پودر و مایع ظرفشویی و اسکاچ نرم شستشو نمایید و از کشیدن سیم های ظرفشویی در داخل آن خودداری فرمایید. دلیل این کار اینست که سیم ظرفشویی یا هرچیز مشابهی که نرم نباشد می تواند لایه داخلی این ظروف را (لایه قلع اندود شده به رنگ سفید) از بین برده یا خش دار نماید.

البته این لایه داخلی به مرور زمان و به نسبت میزان و نحوه استفاده از ظروف مسی (مخصوصاً طبخ غذاهای ترش در آن) از بین رفته یا لکه های سیاه رنگی داخل آن نمایان می گردد. بنابراین ضروری است هرچند وقت یکبار که سفیدی داخل این ظروف به طوری از بین رود که قرمزی داخل آن نمایان گردد ، باید مجدداً قلع اندود (سفیدکاری) شود.
برچسب ها: ظرف ، مس ، ديگچه ، قلع ، فوايد
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین