کد خبر: ۲۰۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
پارلمان عراق جلسه‌ای فوق‌العاده طی امروز (شنبه) برای بررسی مطالبات تظاهرکنندگان برگزار می‌کند این درحالی است که مقامات عراق در هفت استان جنوبی قانون منع آمد و شد اجرا کرده‌اند.
ناطقان: به نقل از سایت شبکه الجزیره، این تدابیر در پی روز جمعه پرالتهاب عراق بوده که طی تظاهرات‌های متعدد در برخی استان‌ها ده‌ها تن کشته و حدود ۲۰۰۰ تن زخمی شدند.

پارلمان عراق قرار است راس ساعت یک ظهر به وقت محلی جلسه فوق‌العاده در رابطه با تظاهرات‌های روز جمعه و درخواست‌های تظاهرکنندگان، مصوبه‌های کابینه و اجرای بسته‌های اصلاحاتی دولت برگزار کند.

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور استانداران را درباره اعمال قانون منع آمد و شد در استان‌هایشان مختار کرده است.

این استانداران می‌توانند براساس این حکم به طور کلی یا جزئی در استان‌های مربوطه قانون منع آمد و شد را به اجرا بگذارند.

در این رابطه استان‌های بصره، ذی قار، المثنی،‌ واسط، بابل،‌ کربلا،‌ دیوانیه منع آمد و شد اجرا گذاشته شده است.

سفارت کویت در بغداد نیز از شهروندان کویتی خواسته در سفر به عراق تعلل کنند.

این سفارتخانه همچنین از کسانی که در عراق هستند خواسته این کشور را ترک کرده و از حضور در محل‌های تظاهرات‌ها خودداری کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین