کد خبر: ۲۰۸۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در اواخر وقت امروز(۵ آبان‌ماه) به دلیل کاهش تردد خودروها در روز تعطیل و شرایط جوی مساعد، کیفیت هوای بیشتر مناطق در شرایط مطلوب پیش‌بینی می‌شود.
ناطقان: بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح امروز (۵ آبان‌ماه) برقراری شرایط جوی آرام همراه با مه صبحگاهی، سبب تجمع آلاینده‌ها در سطح شهر می‌شود و در برخی مناطق شاهد کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس خواهیم بود.

به‌تدریج تغییر شرایط جوی در طول روز همراه با روند کاهش دما، افزایش ابر و گاهی بارش باران، پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. هرچند در برخی ساعات بعدازظهر با افزایش سرعت باد شاهد کاهش غلظت آلاینده‌ها و به تبع آن بهبود کیفیت هوا خواهیم بود. در اواخر وقت امروز(۵ آبان‌ماه) به دلیل کاهش تردد خودروها در روز تعطیل و شرایط جوی مساعد، کیفیت هوای اکثر مناطق در شرایط مطلوب پیش‌بینی می‌شود.

با تداوم این شرایط جوی تا صبحگاه فردا (۶ آبان‌ماه) با آغاز تردد خودروها غلظت ذرات معلق به‌طور موقت افزایش می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود در برخی مناطق کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب قرار بگیرد.

با تداوم بارش‌ باران و رشد ناپایداری جوی تا بعدازظهر دوشنبه، پراکندگی آلاینده‌ها سبب بهبود نسبی در کیفیت هوای پایتخت خواهد شد. اگرچه کاهش میزان ناپایداری ناشی از کاهش سرعت باد در ساعات پایانی دوشنبه و ازدیاد حجم ترافیک سبب خواهد شد مجدداً بر غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزوده شود و به تبع آن برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۹ و هوا در شرایط سالم بود. این شاخص‌ هم‌اکنون ۹۴ و هوا در شرایط سالم است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰، هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا سالم یا متوسط، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.
منبع: افتاب
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین