کد خبر: ۲۰۸۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
خرید 3300 خانه طی 9ماه اخیر؛
مرکز آمار ترکیه طی گزارشی می‌گوید ایرانی‌ها در ۹ ماه سال جاری میلادی ۳ هزار و ۳۲۴ واحد مسکن در این کشور خریداری کرده‌اند که نسبت به دوره مشابه پارسال ۶۵ درصد افزایش یافته و نسبت به ۹ ماه سال ۲۰۱۷ حدود ۵٫۵ برابر رشد داشته است
ناطقان: به نقل از رسانه فارسی زبان؛ مرکز آمار ترکیه طی گزارشی می‌گوید ایرانی‌ها در ۹ ماه سال جاری میلادی ۳ هزار و ۳۲۴ واحد مسکن در این کشور خریداری کرده‌اند که نسبت به دوره مشابه پارسال ۶۵ درصد افزایش یافته و نسبت به ۹ ماه سال ۲۰۱۷ حدود ۵٫۵ برابر رشد داشته است.

ایرانی‌ها بعد از شهروندان عراق، دومین جایگاه را از نظر خرید مسکن در ترکیه داشته‌اند. شهروندان روسیه، عربستان، افغانستان، کویت و آلمان در رده‌های بعدی هستند.

اول اکتبر سال جاری خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که بسیاری از ایرانی‌ها در جستجوی راه‌هایی برای خرید خانه در ترکیه هستند تا بتوانند شهروندی و گذرنامه این کشور را به دست بیاورند.

پیشتر ترکیه شرط اعطای شهروندی به خارجی‌ها را سرمایه‌گذاری حداقل یک میلیون دلار در بخش مسکن و دیگر دارایی‌های غیرمنقول قرار داده بود، اما از پارسال این رقم را به ۲۵۰ هزار دلار کاهش داد.

بیشترین فروش منزل به خارجی‌ها در شهرهای استانبول، آنتالیا و آنکارا بوده است.

فروش مسکن به خارجی‌ها در ترکیه طی ۹ ماه امسال نسبت به دور مشابه پارسال حدود یک‌سوم افزایش داشته و به ۳۲ هزار و ۶۲۸ واحد رسیده است.
منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین