کد خبر: ۲۰۹۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
رهبر جریان صدر عراق از رقیب خود، رهبر سازمان بدر دعوت کرد برای برکناری دولت این کشور به او ملحق شود.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، در شرایطی که هزاران معترض عراقی برای پنجمین روز پیاپی در خیابان‌های این کشور دست به تظاهرات زدند، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق، بزرگترین فراکسیون در پارلمان این کشور، در بیانیه‌ای از هادی العامری، رهبر سازمان بدر، دومین فراکسیون بزرگ پارلمان عراق و رقیب سیاسی خود برای رای عدم اعتماد به عادل عبدالمهدی، نخست وزیر، در پارلمان دعوت به همکاری کرد.

صدر در بیانیه خود آورده است: در پاسخ به صحبت برادر عبدالمهدی باید بگویم فکر می‌کردم درخواست از شما برای برگزاری انتخابات زودهنگام به منزله حفظ احترام شماست اما حالا که با آن مخالفت کردید، من از برادر هادی العامری برای همکاری در زمینه سلب فوری رای اعتماد از شما دعوت می‌کنم.

رهبر جریان صدر عراق روز دوشنبه از عبدالمهدی خواسته بود انتخابات زودهنگام را اعلام کند اما عبدالمهدی روز سه‌شنبه مخالفت خود را با این درخواست اعلام کرد و گفت که نمی‌تواند این کار را انجام دهد و پارلمان باید در این زمینه تصمیم بگیرد.

عبدالمهدی روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای خطاب به صدر گفته بود: اگر هدف انتخابات تغییر کابینه است راه‌ کوتاه‌تری وجود دارد اینکه شما با برادر العامری برای تشکیل کابینه جدید توافق کنید، در آن صورت نخست وزیر می‌تواند استعفا کرده و کابینه جدید ظرف چند روز اگر نگوییم چند ساعت از زمان این توافق، مسئولیت آن را تحویل می‌گیرد.

اعتراضات گسترده عراقی‌ها در پی نارضایتی آنها از مشکلات اقتصادی و فساد آغاز شد و آرامش نسبی به وجود آمده در دو سال گذشته این کشور را بر هم زد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین