کد خبر: ۲۰۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده‌های هوا در پایتخت طی امروز (۸ آبان) به صورت موقت افزایش می‌یابد و در ساعات بعد ازظهر رگبار پراکنده باران شرایط را برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم می‌کند.
ناطقان: نتایج پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که طی صبح امروز (۸ آبان) در اکثر مناطق پایتخت شرایط نامطلوب کیفیت هوا به دلیل افزایش تردد خودروها و کاهش سرعت باد برقرار است.

طی روز نیز با افزایش میزان ناپایداری جو، افزایش نسبی سرعت باد در برخی ساعات بعد ازظهر همراه با رگبار پراکنده شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم می‌شود که برقراری شرایط سالم در اکثر مناطق را به دنبال دارد همچنین وزش باد تا ساعات پایانی امروز ادامه دارد که به دنبال آن کیفیت هوا در اکثر مناطق در شرایط مطلوب قرار می‌گیرد. هر چند که در برخی مناطق پرتردد احتمال برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس وجود دارد.

این شرایط جوی تا صبح فردا (۹ آبان) ادامه دارد و از غلظت آلاینده‌ها نسبت به روز قبل کاسته می‌شود همچنین با کاهش سرعت باد در برخی ساعات بعد ازظهر و کاهش ابرناکی، پراکندگی آلاینده‌ها محدود خواهد شد بنابراین با کاهش میزان ناپایداری جوی در اواخر وقت فردا و افزایش حجم ترافیک، تجمع ذرات معلق و کاهش موقتی کیفیت هوا در اکثر مناطق پایتخت دور از انتظار نیست.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۸۵ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۹۳ همچنان در شرایط سالم است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰، هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا سالم یا متوسط، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین