کد خبر: ۲۰۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اجرای طرح روستای بدون بیکار در قالب اعطای وام اشتغال به مشاغل خرد و کوچک را از جمله برنامه‌های در دستور کار این صندوق عنوان کرد.
ناطقان: اصغر نوراله زاده با اشاره به تاسیس هزار صندوق خرد محلی در روستاها، گفت: این صندوق‌ها نهادهای تامین مالی محلی هستند و به طور متوسط بین ۲۰ نفر تا ۵۰ نفر عضو دارند. این افراد در حوزه‌های تسهیل‌گری و توانمندسازی شش ماه در بخش‌های مختلف آموزش می‌بینند و چنانچه تسهیلاتی که در اختیار صندوق‌های خرد محلی قرار می‌گیرد در جهت برنامه‌های اشتغال صندوق به اعضای خود پرداخت کنند خط اعتباری جدیدی به آنها تخصیص می‌یابد.

وی با اشاره به اهمیت صنعت بسته بندی و ارزش افزوده آن، گفت: عمده طرح‌ها در بخش روستایی، طرح‌های دامداری سنتی است در حالی که قابلیت ایجاد طرح‌های صنعتی و فناوری هم وجود دارد و کالای تولید شده با استفاده از طراحی و بسته‌بندی مناسب قابلیت رقابت در بازار و ایجاد ارزش افزوده بیشتر را دارد؛ لذا روستاییان باید محصولاتشان را با استفاده از شبکه‌های مجازی توزیع و به فروش برسانند.

 مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید تاکید کرد: صندوق به دنبال اعطای تسهیلات اشتغالزا با اثربخشی بالا و پایدار است و بر تامین مالی کارآفرینان متمرکز شده است؛ از این‌رو اولویت با طرح‌های اشتغالزایی است که بهره‌وری بالایی داشته باشند.

نوراله زاده در عین حال از اجرای طرح روستای بدون بیکار به عنوان یکی از برنامه‌های موفق صندوق کارآفرینی امید نام برد و گفت: هدف از اجرای این طرح اعطای تسهیلات اشتغالزا در قالب مشاغل خرد و کوچک به روستاییان است و در کنار سایر طرح‌های اشتغالزا، کاهش بیکاری، ‌ افزایش تولید و صادرات و جلوگیری از مهاجرت روستاییان را به دنبال خواهد داشت.

به گفته وی، در حال حاضر طرح روستای بدون بیکار در همه استان‌های کشور به مرحله اجرا درآمده و ۱۰۰ روستا برای اجرای این طرح شناسایی شده است.

به گزارش ایسنا، طرح روستای بدون بیکار از جمله طرح‌های در دست اجرای صندوق کارآفرینی امید است که از طریق اختصاص وام به مشاغل خرد و کوچک روستایی به اجرا در می‌آید. در حال حاضر روستای مافی‌کندی یکی از روستاهای بدون بیکار و یک خوشه بزرگ کسب و کار به شمار می‌رود که توانسته با اشتغالزایی برای خانوارهای روستایی عنوان روستای بدون بیکار را به خود اختصاص دهد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: شناسایی ، روستا ، بیکار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین