کد خبر: ۲۰۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
امام جمعه مشهد:
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی با اشاره به دلایل بدبختی و فلاکت آمریکا، گفت: از روزی که جوانان ما جاسوس‌خانه آمریکا را تسخیر کردند مرگ زجرکش آمریکا شروع شده است روز به‌روز آمریکا ذلیل‌تر، خوارتر و ورشکسته‌تر در دنیا می‌شود تا روزی که براندازی و دچار فروپاشی شده و نابود شود.
ناطقان: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به قرار داشتن در آستانه سالروز 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی، اظهار کرد: چهل سال از روزی می‌گذرد که جوانان مؤمن و دانشجویان پیرو خط امام(ره) سفارت یا جاسوس‌خانه آمریکا را تسخیر و تصرف کردند. برخی می‌گویند ما 40 سال گفتیم «مرگ بر آمریکا» چه شد و به چه انجامید؟

وی ادامه داد: این مرگ نفرین است و نفرین برای نابودی یک جریان به دو گونه است. برخی موارد با نفرین طرف به مرگ دفعی دچار می‌شود، اما اگر نفرین شدید باشد به مرگ دفعی نمی‌میرد و زجرکش می‌شود و از بین می‌رود. نفرین بر آمریکا از روزی که جوانان ما جاسوس‌خانه آمریکا را تسخیر کردند مرگ تدریجی برای آمریکاست. روز به‌روز آمریکا ذلیل‌تر، خوارتر و ورشکسته‌تر در دنیا می‌شود تا روزی که براندازی و دچار فروپاشی شده و نابود شود.

علم‌الهدی تصریح کرد: چهل سال پیش که جوانان مؤمن ما از نرده‌های جاسوس‌خانه آمریکا بالا رفتند و آن را تسخیر کردند، آمریکا بر روی کره زمین از هیبتی برخوردار بود که در برابر اقدام انقلابی دانشجویان پیرو خط امام دولت وقت ایران استعفا داد و از عرصه نظام و انقلاب کنار رفت.

وی با اشاره به استعفای دولت موقت پس از تسخیر سفارت آمریکا، خاطرنشان کرد: دولت بازرگان به کلی استعفا داد و کنار رفت و گفت وقتی ما بخواهیم با آمریکا اینگونه بجنگیم و بخواهیم با هژمونی برتر دنیا اینگونه مبارزه کنیم نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم. از اول هم نمی‌توانستند کشور را اداره کنند و این کاره نبودند، اما شرایط انقلابی اینگونه بود که آن دولت روی کار بیاید تا انقلاب بتواند شروع به کار کند، اما آن‌ها نمی‌توانستند یک کشور انقلابی را اداره کنند. هیبت آمریکا آن‌چنان چشماشان را پر کرده بود که فکر کردند در این موضع سرسختی که با آمریکا داریم دیگر نمی‌توانیم زندگی کنیم.

امام جمعه مشهد افزود: نه تنها دولت استعفا داد بلکه در داخل کشور بسیاری از بزرگان و افراد باتجربه سیاسی با این کار مخالفت کردند، اما تنها کسی که گفت این انقلاب دوم بود، امام(ره) بود.

وی با بیان اینکه با تسخیر سفارت آمریکا معلوم شد که آمریکا یک ببر پوشالی است، یادآور شد: چراکه تا پیش از آن همه مردم دنیا فکر می‌کردند اگر کسی به آمریکا بگوید بالای چشمت ابرو است، باید نابود و نیست شود و قدرت نفس کشیدن ندارد. مردم دنیا دیدند بچه‌های انقلابی ما از نرده‌های جاسوس‌خانه بالا رفتند و جاسوس‌های آمریکا را گرفتند و دست‌ها و پاهایشان را بستند و در زیرزمین حبسشان کردند و چندین ماه آنان را نگه‌داشتند و آمریکا قدرت هیچ کاری را نداشت.

علم‌الهدی با اشاره به چرایی بدبختی و فلاکت آمریکا، گفت: نه تنها آمریکا بلکه مسئله آمریکا و همه دشمنان ایران مشکل درک ایران بود. آمریکا، ایران و انقلاب ایران را درک نکرد و درک درستی از انقلاب و دین نداشت. برای آمریکا قران با انجیل تحریف شده، مسجد با کلیسا یکی بود. آمریکا فکر می‌کرد همانگونه که مدرنیته آمد و سفر مسیحیت را جمع کرد، می‌تواند سفره اسلام را جمع کند.

وی ادامه داد: آمریکا از فرهنگ حاکم مردم ایران که فرهنگ ولایتمداری و عاشورا و کربلا و عشق و اشک به عزیزان خداست با خبر نبود. مردم انقلابی و هویت فرهنگی مردم که روح و جانشان با پیامبر و اهل‌البیت اوست را درک نکرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: شناخت آمریکا از رهبر ایران چه امام خمینی(ره) و چه مقام معظم رهبری درست نبود و آن را با قدرتمدار و رئیس‌جمهور یک کشوری که آمده بخرد و بچاپد و برود عوضی گرفته بود و نمی‌دانست که آن‌ها بر تمام اصول مردم حاکمیت دارند و با جان‌های مردم مرتبط اند نه با بدن‌های مردم. آمریکا همچنین از روحانیت شیعه خبر نداشت و نمی‌دانست که در راه بصیرت افزایی مردم ایستاده‌اند و جانشان را هم می‌دهند، آمریکا همچنین درکی از جوان ایرانی نداشت و فکر می‌کرد جوان ایرانی را با شهوت‌رانی و عیاشی می‌تواند ببرد و نفهمید این جوان ایرانی، جوان ایرانی 8 سال دفاع مقدس و مدافع حرم است.

وی اضافه کرد: آمریکا از ساختار مردم سالاری دینی نیز خبر داشت و نمی‌دانست که اگر مردم ما مشارکت سیاسی را تکلیف گرفتند دیگر از این نظام جداشدنی نیستند. آمریکا تلقی غلطی از مناسبات قدرت در نظام اسلامی داشت و خبر نداشت همه دنبال یک چیز دیگر هستند، ممکن است اختلاف نظر داشته باشند، اما جای جایش دست به دست هم می‌دهند و ریشه استکبار را می‌کَنند.

علم‎الهدی با تأکید بر وجود دو عنصر توسل و توکل در سرمایه معنویت در نظام اسلامی که دشمنان ما از وجود آن بی‌اطلاع‌اند، گفت: آن‌ها علاوه بر این از نیروی دفاعی و نیروی انسانی و همچنین از عنصر ایثار و شهادت خبر نداشتند. این‌ها ماده پرست هستند و در مقابل چشمشان تنها شهوت و هوس‌رانی و ماده است و نمی‌دانستند مردم ما عاشق رسیدن به خدا هستند.

وی با بیان اینکه «دشمنان ما نمی‌دانند که این ممکلت، کشور امام زمان(ع) و کشور دلدادگی اهل‌البیت است»، اضافه کرد: این رمز بدبختی آمریکاست و امروز کار آمریکا به جایی رسیده که نیروهای ساخته دست خود را رها و از منطقه فرار می‌کند تا در منطقه قدرت اسلام و محور مقاومت حاکم شوند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین