کد خبر: ۲۰۹۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
وزیر خارجه روسیه در سخنانی نسبت به انتشار کاریکاتوری از رئیس جمهوری کشورش در رسانه‌های آمریکایی و ادعای تسلط او بر خاورمیانه واکنش نشان داد.
ناطقان: سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه "روسیا ۲۴" در واکنش به کاریکاتور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری کشورش که اخیرا در رسانه‌های آمریکایی منتشر شده است، اظهار کرد: پوتین مربی و پرورش دهنده و تربیت کننده مارهای خاورمیانه نیست.

رسانه‌های آمریکایی اخیرا کاریکاتوری را منتشر کردند که پوتین در آن کیسه بزرگی از مار در دست گرفته و روی آن نوشته شده است که "روسیه بالاخره کنترل منطقه خاورمیانه را به دست گرفت".

لاوروف در این باره عنوان کرد: ولادیمیر پوتین رام کننده مارهای خاورمیانه نیست و وی نیز اینگونه فکر نمی‌کند. ما به نقش آفرینان در منطقه خاورمیانه به این چشم نگاه نمی‌کنیم و چنین موضع گیری در قابل شرکای خود در منطقه نداریم.

وی در ادامه تصریح کرد: هر یک از آنها حقایق و منافع خود را دارند. آداب و رسومی شرقی خاصی در خاورمیانه وجود دارد از جمله تقویت منافع با روش‌هایی که کاملاً شفاف نیستند.

وزیر خارجه روسیه همچنین تأکید کرد: این به نفع مسکو است که یک خاورمیانه باثبات وجود داشته باشد و بتوان آینده آن را پیش بینی کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین