کد خبر: ۲۰۹۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سخنانی ضمن اذعان به تقویت موقعیت رئیس جمهوری سوریه، گفت که دونالد ترامپ به دنبال تصرف میادین نفتی سوریه به سبک داعش است.
ناطقان: جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با روزنامه وال استریت ژورنال گفت که روسیه با توجه به عدم وجود سیاست خارجی مشخص دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، توانست مواضع و نقش خود در منطقه را تقویت کند و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نیز توانسته است موقعیت خود را تقویت کند.

وی افزود: گمان نکنم ترامپ سیاست خارجی داشته باشد، روسیه را نگاه کنید که مواضعش در منطقه را تقویت کرده و بشار اسد نیز موقعیتش را تقویت کرده است، همه چیز وارونه شده و ما در آنجا تنها شده‌ایم.

بایدن در ادامه گفت: ترامپ می‌گوید که در صدد تصاحب میادین نفتی است و می‌گوید که ما آنها را می‌گیریم، این شبیه یک پوستر بزرگ داعش برای سربازگیری است.

کاندیدای پیشرو در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ادامه اظهاراتش در واکنش به طرح چند سناتور دموکرات که از رقبای وی در انتخابات نیز محسوب می‌شوند، درباره مشروط کردن کمک‌های آمریکا به اسرائیل تاکید کرد، این طرح کاملا ظالمانه است و مشروط کردن کمک‌های نظامی واشنگتن به تل آویو یک اشتباه بزرگ خواهد بود.

اظهارات بایدن پس از آن مطرح شد که الیزابت وارن و برنی سندرز، دو نماینده دموکرات آمریکا در کنفرانس "جی استریت" تاکید کردند که آماده مشروط کردن کمک‌های آمریکا به اسرائیل، به ویژه در صورت الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی، هستند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین