کد خبر: ۲۰۹۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بازگشت مصوبه کاهش تنوع مدارس به مجلس گفت:طبق رویه ای که بین مجلس و شورای نگهبان است به موضوعاتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود می کند مجلس نباید ورود کند.
ناطقان: محسن حاجی میرزایی در حاشیه مراسم نواختن زنگ ملی استکبار ستیزی درباره ورود مفاهیم لانه جاسوسی به کتب درسی طبق فرامین رهبری گفت: در سندتحول بنیادین پیش بینی هایی برای تدوین محتوای کتب درسی متناسب با ساحت های شش گانه شده است. امیدواریم بزودی در کتاب های درسی گنجانده شود.
وی ادامه داد: دانش آموزان باید درک روشنی از محیط اجتماعی پیرامونی خود داشته باشند. مقاومت ملت ایران حاکی از آن است که فرهنگ استکبارستیزی ریشه های محکمی دارد و همه حساس هستند که در برابر امریکا یک صدا و یکپارچه حرکت کنند. این امر در برنامه ریزی درسی هم در دستور کار بوده و انجام خواهد شد. در همه مدارس تلاش هایی صورت گرفته است.
وی در پاسخ به پرسشی درباره ورود کتاب های درسی به بازار سیاه گفت: با اخباری که دریافت کردم در برخی مدارس کتاب به طور کامل توزیع نشده بود. ما چند بار وضعیت را کنترل کردیم.
حاجی میرزایی بیان کرد: آمار آنها که ثبت نام نکرده اند مشخص است و آنها شناسایی شده اند و با آنها تماس گرفتیم. برخی کلا ثبت نام اینترنتی انجام نداده بودند و برخی موارد دیگری هم بود اما کوتاهی هایی نیز از سوی برخی مسئولین مناطق داشتیم.
وی اظهار کرد:  بیش از تعداد دانش آموزان با کاغذ یارانه ای کتاب چاپ کردیم وقیمت کتب 40 درصد قیمت واقعی است و نیازی به مراجعه به کتابفروشی ها نیست. ممکن است برخی کتاب ها از طریق برخی مناطق بیرون رفته باشد یا سرقت شده باشد. اگر کپی هم شده باشد غیرقانونی است.
وی افزود: امسال روش توزیع کتاب تفاوت کرده بود و برخی از آن خرسند نیستند و ممکن است فضاسازی ها نشانه آن باشد. اما اکنون اشکالات برطرف شده است.
وی در پاسخ به اینکه آیا مصوبه تنظیم بخشی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی آموزش و پرورش در شورای نگهبان رد شده است گفت: بله، شورای نگهبان به اکثر بندها ایراد گرفته است، بندهایی چون اختصاص یک درصد درآمد شرکت ها، اجاره دادن واحدهای آموزشی، اعمال مدرک دوم فرهنگیان و کاهش تنوع مدارس که ملاحظاتی داشته و به مجلس برگشته است تا ببینیم چه اقداماتی انجام می دهد.
وی درباره ایرادات وارد بر مصوبه تنوع مدارس ادامه داد: طبق رویه ای که بین مجلس و شورای نگهبان برقرار است به موضوعاتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود می کند مجلس نباید ورود کند و برعکس. به جهت اینکه مدارس سمپاد موضوعی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی به آن وارد شده و اساسنامه آن را تصویب کرده است مورد ایراد گرفته است.
منبع: مهر
برچسب ها: کاهش تنوع ، مدارس ، مجلس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین