کد خبر: ۲۰۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: باید زمینه واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی فراهم شود.
ناطقان: علیرضا صالح در مورد جلسه وزیر ورزش و جوانان و تأکید وزیر بر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس موسوم به سرخابی تا آخر سال جاری، گفت: هنوز بنده جلسه‌ای با وزیر ورزش نداشتم و هفته آینده در این زمینه جلسه‌ای خواهیم داشت.

وی گفت: تکلیف قانون است که دو باشگاه فوتبالی استقلال و پرسپولیس، موسوم به سرخابی‌ها واگذار شود و قرار است در این زمینه با وزارت ورزش جلساتی داشته باشیم.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه برای واگذاری سرخابی‌ها مشکلاتی وجود دارد،‌گفت: باید زمینه‌ها فراهم شود و آماده‌سازی‌ها انجام شود و کارهای مقدماتی برای واگذاری این دو باشگاه تا پایان سال انجام شود.

به گزارش فارس، واگذاری دو باشگاه فوتبالی استقلال و پرسپولیس که در قالب مؤسسه فرهنگی و ورزشی ثبت شده‌اند، به شرطی است که صورت‌های مالی حسابرسی شده این دو باشگاه به صورت شفاف و قانونی تهیه و ارائه شود و سرمایه این دو باشگاه افزایش پیدا کند و این دو باشگاه به صورت یک شرکت سهامی عام در بیایند که در حال حاضر باشگاه پرسپولیس به صورت سهامی عام در آمده و باشگاه استقلال هنوز سهامی خاص است که باید تبدیل به سهامی عام شود.

یکی از مهمترین موانع واگذاری سرخابی‌ها مشمول بودن این دو شرکت در ماده 141 قانون تجارت است، به این معنا که میزان بدهی‌های این دو باشگاه بسیار فراتر از سرمایه اسمی دو باشگاه است و کارشناسان می‌گویند، این دو باشگاه اموال و دارایی‌های قابل توجهی نداشته و فقط برند و اسم تجاری این دو باشگاه دارای ارزش است که باید این برند توسط کارشناسان رسمی دادگستری قیمت‌گذاری شده و سرمایه این دو باشگاه افزایش پیدا کند تا بتوان از طریق فرابورس سهام آن را به بخش تعاونی، خصوصی و هواداران و پیش‌کسوتان واگذار کرد.

همچنین بر اساس بند هـ تبصره 2 قانون بودجه 98 کل کشور، وزارت ورزش و جوانان مکلف است با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان خصوصی‌سازی حداکثر تا پایان شهریور ماه 1398 شرایط پذیرش دو شرکت فرهنگی، ورزشی پرسپولیس و استقلال را در بازار پایه فرابورس فراهم کند.

پس از پذیرش در بازار پایه فرابورس و عرضه 5 درصد سهام هر یک از دو شرکت جهت کشف قیمت آنگاه 51 درصد سهام آنها به صورت بلوکی و باقی سهام به صورت خرد عرضه می‌شود. درآمد حاصله به ردیف 310501 خزانه واریز می‌شود.



منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین