کد خبر: ۲۰۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۳
ناطقان: فولیکول های مو، عضو پیچیده ای هستند که در لایه های پوست قرار دارند. سلول های رشدنیافته تولیدکننده رنگدانه موجب تغییرات ژنتیکی عامل سرطان می شوند و در مرحله دوم، در معرض سیگنال های طبیعی رشد مو قرار می گیرند.

مطالعه نشان می دهد برخلاف فولیکول های عادی و طبیعی، سلول های بنیادی رنگدانه سرطان زا از فولیکول ها خارج شده و موجب ایجاد ملانوماهای در اطراف پوست می نمایند و سپس عمق پیدا می کنند.

«مایومی ایتو سوزوکی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه نیویورک، در این باره می گوید: «با تایید اینکه سلول های سرطان زا رنگدانه در فولیکول های مو خاستگاه اصلی ملانوما هستند، ما بهتر به بیولوژی این سرطان و ایده های جدید برای مقابله با آن دست خواهیم یافت.»

سلول های بنیادی که بالغ شده و به ملانوسیت ها تبدیل می شوند با جذب برخی از اشعه های ماوراءبنفش خورشید که به DNA آسیب می رسانند از پوست محافظت می کنند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین