کد خبر: ۲۱۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳
اگر به دنبال راهکارهایی برای تندخوانی در ایام امتحانات هستید این بسته دانستنی تحصیلی را مطالعه کنید.
ناطقان:شاید به نظر برسد که در تندخوانی ممکن است درکی از مطالب نداشته باشیم ولی در اینجا با روش‌هایی آشنا خواهید شد که در کنار سریع خواندن متون می‌توانید درک بهتر و بیشتری از آن داشته باشید.
چه چیز مانع تندخواندن است؟

اکثر افراد زمانی که متنی را مطالعه می‌کنند، همزمان در ذهن خود مرور می‌کنند و یا حتی با صدای بلند تکرار می‌کنند. این روش گرچه درک از مطلب را بالا می‌برد اما مانعی برای مهارت تند خوانی است.
برای بهتر کردن تندخوانی باید حرکت چشم‌ها را کمتر کنید

به طور معمول چشم‌ها قادر به پوشش ۸ کلمه سمت راست و ۴ کلمه سمت چپِ کلمه فعلی است و افراد معمولی قادر به درک همزمان خطوط دیگر نیستند پس سعی در تقویت این مهارت داشته باشید. باتوجه به میزان آشنایی مغز به مطلبی که می‌خوانید، تعداد لغاتی که باید به طور همزمان درک کنید بیشتر می شود.

خط کشیدن زیر مطالب هنگام مطالعه بسیار سودمند است. برای قدم اول از زمان‌های یک دقیقه‌ای شروع کنید و سعی در افزایش این زمان در دفعات بعد داشته باشید. در ضمن در هنگام این کار تمام تمرکزتان را صرف دیدن متن و لغات مورد نظر کنید که این کار علاوه بر افزایش سرعت چشم، سرعت مطالعه تان را هم بالا میبرد.

یکی از روش‌های تندخوانی خلاصه کردن متن است. به طور مثال برای زمانی که قبل امتحان می‌خواهیم یک مرور سریع داشته باشیم و یا حتی در زمان مطالعه‌ی سریعتر روزنامه.

اگر در انتهای کتابی خلاصه‌ی هر فصل موجود است می‌توانید مستقیم آن را بخوانید. همینطور شما می‌توانید برای مطالعه و جمع‌بندی سریع یک متن بلند، به خواندن اول و آخر آن اکتفا کنید.
به اشکال و تصاویر توجه کنید

نمودارها و شکل‌های هندسی معمولاً اطلاعات زیادی به شما می‌دهند. می‌توانید برای سریع‌تر فهمیدن و مطالعه‌ی بیشتر، به آنها توجه بیشتری کنید.
زمان مطالعه تان را ثبت کنید

شما حتما باید زمان مطالعه‌ی خود را ثبت نمایید و برای کاهش آن زمان کارهایی انجام دهید، بعد از انتخاب متن زمان را تنظیم کنید و ببنید در زمان تعیین شده چقد از متن را خواندید. با تکرار این کار انگیزه‌تان برای ثبت رکورد شخصی در مطالعه سریع بالا خواهد رفت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین