کد خبر: ۲۱۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده، گفت: قبل از ۱۵ آبان ماه بودجه شرکتهای دولتی به مجلس ارائه شد.
ناطقان: محمدباقر نوبخت پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد گیلان، در تولم شهر صومعه‌سرا  در جمع خبرنگاران گفت:  ۱۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه  مربوط به کمیته امداد، بهزیستی و بخشی از کمبودهایی است  که در صندوق های بازنشستگی وجود دارد.

وی با تاکید بر ضرورت ساخت مسکن برای محرومان و اشتغالزایی افزود: با توجه به این موضوع، برنامه ساخت ۲ هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد گیلان از سال گذشته آغاز شد که هزار واحد امروز افتتاح می‌شود و هزار واحد دیگر نیز تا پایان سال در اختیار صاحبان آنها قرار می‌گیرد.

نوبخت گفت: از جمله آثار قانون ششم توسعه، رشد و توسعه کشور در بخش‌های زیرساختی، راه‌آهن، فرودگاه و احداث سدها است که اقدامات اساسی در این زمینه در حال انجام است.

نوبخت  با بیان اینکه، ۱۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه مربوط به کمیته امداد، بهزیستی و بخشی از کمبودهایی است که در صندوقهای بازنشستگی وجود دارد، تاکید کرد: بعد از این رقم؛ بخش آموزش و پژوهش است که در حد ۷۴ هزار میلیارد تومان است که این نشان می دهد که نگاه دولت در توزیع و تسهم منابع مالی عمدتا به سمت امور رفاهی مردم است.

او اظهار کرد: البته این رقم هم برای رفاه متناسب با شان مردم ناکافیست اما بیش از این امکان پرداخت نداریم و افزایش و بزرگی سهم امور رفاهی در بودجه نشانگر نوع نگاه نظام و دولت به این امر است .

نوبخت گفت: برای سال ۹۹ هم در آخرین مراحل تهیه و تنظیم بودجه هستیم و همانطوری که در قبل از پانزدهم آبان ماه گزارش بودجه شرکتهای دولتی را تقدیم مجلس کردیم تا پانزدهم آذر ماه هم بودجه سال آینده را با وجود همه تحریمهای ظالمانه و غیر انسانی که از سوی دشمنان ملت در حال اعمال است ، خواهیم داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به برنامه حداقل ۱۵ درصدی افزایش حقوق ها گفت: هر آنچه که امسال برای امور رفاهی و حقوق و دستمزد کارکنان پرداخت خواهیم کرد ، سال آینده با وجود همه تحریم ها و استمرار آن ها حداقل ۱۵ درصد پرداخت به کارکنان دولت، بازنشستگان و همچنین مددجویان و افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، از سوی دولت افزایش خواهد یافت .

 محمدباقر نوبخت اظهار کرد: نظام در ۲۹ بخش و ۱۵ حوزه فرابخشی تحت چهارچوب قانون برنامه ششم در حال انجام برنامه‌های خود است.

افتتاح ساختمان دانشکده جدید کشاورزی ، کلنگ زنی زورخانه رشت در مجموعه ورزشی شش هزار نفری ، بازدید از کتابخانه مرکزی رشت و شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه های سفر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به گیلان است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین