کد خبر: ۲۱۰۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه نظامیان این کشور هنوز از سوریه عقب‌نشینی نکرده‌اند، گفت کشورهای اروپایی هم باید برای کمک به شبه‌نظامیان کُرد سوری به واشنگتن کمک کنند.
ناطقان: «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه ایالات متحده امروز (جمعه) با انتقاد از تصمیم رئیس‌جمهور ترکیه برای اجرای عملیات نظامی در سوریه، از کشورهای اروپایی خواست تا به کمک شبه‌نظامیان کُرد سوری بشتابند.

پامپئو که به آلمان سفر کرده طی سخنرانی در مراسم سی‌اُمین سالگرد تخریب دیوار برلین توضیح داد: «ایالات متحده تا کنون کمک‌های بسیاری به نیروهای دموکراتیک سوریه (س.د.ف) ارائه کرده و به حمایت از آنها ادامه خواهد داد».

وی همچنین این تفکر را که روسیه شریکی قابل اعتماد در موضوعات و بحران‌های غرب آسیا است را «غیرمنطقی و غیر عقلانی» توصیف کرد.

وی با تاکید بر لزوم پایان دادن به بحران سوریه از طریق راهکار سیاسی، ادعای کرد: «آمریکا مصمم به مبارزه با افراط‌‌گرایی است. ایالات متحده تصمیم استراتژیکی برای مبارزه با داعش گرفته است».

وزیر خارجه آمریکا در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه خود درباره تظاهرات اخیر در عراق و لبنان، مدعی شد: «باید به مردم عراق و لبنان کمک کنیم تا از شر نفوذ ایران خلاص شوند و به آرزوهای خود برسند».

پامپئو با بیان اینکه چند صد تروریست خارجی در سوریه هستند که می‌خواهند به کشورهای خود بازگردند، گفت: «ما از تمام کشورهای آنها می‌خواهیم که با دقت روند بازگشت آنها را در نظر بگیرند تا آنها را در آنجا مورد پیگرد قانونی قرار داده و آزادانه برای خودشان فعالیت نکنند».

وی بعد از مواجه شدن با سوال مجری پنل مبنی بر عقب‌نشینی نظامیان آمریکایی از سوریه، حرف او را قطع و تاکید کرد: «ما الان در حال اجرای ماموریت‌هایی در آنجا [سوریه] هستیم... ما آنجا هستیم... ما از همه شما [کشورهای اروپایی] می‌خواهیم که به ما بپیوندید».

این در حالی است که «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا یکشنبه گذشته گفته بود که به دستور رئیس‌جمهور این کشور، ۱۰۰۰ نظامی آمریکایی مناطق شمالی سوریه را ترک می‌کنند. اسپر که با شبکه «سی‌بی‌اس» گفت‌وگو می‌کرد، افزود: این اقدام به دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و با توجه به ادامه عملیات نظامی ترکیه در مناطق شمالی سوریه صورت می‌گیرد
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین