کد خبر: ۲۱۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از انهدام ۵۰ میلیارد تومان کالای قاچاق سلامت محور از ابتدای سال جاری تاکنون در کشور خبرداد و گفت: ارزش ریالی کالای قاچاق موجود در انبارهای این سازمان هم اکنون بین 2300 تا 2500 میلیارد تومان است.
ناطقان:جمشید قسوریان جهرمی مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از انهدام ۵۰ میلیارد تومان کالای قاچاق سلامت محور از ابتدای سال جاری تاکنون در کشور خبرداد.

قسوریان جهرمی در گفت‌وگو با برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با اشاره به اینکه دیگر کالاهای انهدامی به صورت یکجا منهدم نمی شود، افزود: هم اینک برنامه امحا در سازمان اموال تملیکی به صورت تقویمی در آمده و ماهانه در هر استان به هر میزان کالایی که باید امحا شود در همان استان اقدام خواهد شد.

وی همچنین اظهارداشت: حکم قضایی کالاهای قاچاق سلامت محور در کوتاه ترین زمان ممکن صادر می شود چون فساد پذیر و ایجاد مشکل می کنند.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: بقیه کالاها در پروسه دادرسی قرار می گیرد تا احکام قضایی صادر شود.

وی افزود: اگر قطعیت حکم قاچاق بودن کالاها صادر شد طبق مواد ۵۵ و ۵۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آئین نامه های مربوطه بخشی از این اقلام بصورت فروش به شرط صادرات از کشور خارج می شود.

قسوریان جهرمی ادامه داد: فروش به شرط صادرات کالای قاچاق با هدف حمایت از تولید داخلی صورت می گیرد.

وی گفت: این کالا ها بصورت مزایده فروخته و بوسیله خریدار از طریق گمرک به خارج از کشور صادر می شود.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی افزود: ارزش ریالی کالای قاچاق موجود در انبارهای این سازمان هم اکنون بین دو هزار و ۳۰۰ تا دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه قاچاق لطمات شدیدی به اقتصاد مملکت می زند، افزود: خوشبختانه مبارزه با کالای قاچاق طی چند ساله اخیر در کشور خوب بوده است.

قسوریان جهرمی اظهار امیدواری کرد که قاچاق در کشور به هیچ وجه اتفاق نیفتد تا مجبور به مبارزه شد چون ارز مملکت مصروف این موضوعات می شود.

وی در ادامه بر ضرورت فرهنگ سازی برای پیشگیری از قاچاق کالا در جامعه تاکید کرد و گفت: قاچاق معضلی که خسارت های گسترده ای از حیث اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره به کشور وارد می کند.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی افزود: ارز تک نرخی در بحث کاهش قاچاق تاثیر گذار است اما موضوع قاچاق فقط تک نرخی شدن ارز نیست بلکه مباحث دیگری در این زمینه دخیل هستند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین