کد خبر: ۲۱۰۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در ۶ ماه گذشته دادگاه‌های انتظامی فعال شد و در این مدت دو هزار پرونده رسیدگی و برای ۲۷۰ سردفتر و دفتریار حکم انفصال صادر شده و در ۲۳ مورد نیز حکم انفصال اجرا شده است.
 ناطقان: ذبیح‌الله خداییان در نشست خبری اظهار کرد: در 6 ماهه نخست امسال در راستای طرح تحول در قوه قضاییه اقدامات خوبی کردیم. یکی از محورهای طرح تحول پیشگیری از مفاسد در درون و برون قوه قضاییه است.

وی افزود: یکی از اقدامات ما در این راستا، سرویس تصدیق اصالت سند است که امروز افتتاح می‌شود. بسیاری از جعل‌ها در بیرون صورت می‌گیرد و امکان تطبیق آن با اصل سند وجود نداشت. با این سرویس می‌توانند اسناد ارائه شده توسط سازمان و سایر اشخاص با اصل این دسته اسناد در سازمان ثبت مقایسه کنند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: معمولا افرادی سوء‌استفاده‌گر سعی می‌کنند در شرکت‌ها اثری از خود نگذارند ولی تصمیم‌گیر باشند. سامانه‌ واحدی وجود ندارد که بدانیم در فلان شرکت دولتی کدام سهام‌دار بیشترین تأثیر را در اداره شرکت دارد؛ در همین راستا سامانه شناسایی ذینفع واحد امروز راه‌اندازی می‌شود تا افراد تصمیم‌گیر در شرکت‌ها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم شناسایی شوند.

خداییان ادامه داد: در 6 ماه گذشته دادگاه‌های انتظامی فعال شد و در این مدت دو هزار پرونده رسیدگی و برای 270 سردفتر و دفتریار حکم انفصال صادر شده و در 23 مورد نیز حکم سلب صلاحیت صادر شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد همچنین از شناسایی و دستگیری 50 کارچاق‌کن، دلال یا کارمند متخلف خبر داد و گفت: پرونده این افراد آماده ارسال به مراجع قضایی است.

وی همچنین از فعال شدن هیئت‌های رسیدگی به تخلفات خبر داد و افزود: در 6 ماهه گذشته 500 پرونده در این هیئت‌ها رسیدگی شده در حالی که در کل سال گذشته 165 پرونده رسیدگی شده بود.

به گفته رییس سازمان ثبت اسناد در 6 ماهه گذشته 316 هزار و 716 واقعه ازدواج ثبت شده که 9 درصد کاهش داشته است. همچنین در این مدن 101 هزار واقعه طلاق ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد کاهش داشته است.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین