کد خبر: ۲۱۰۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
رئیس جمعیت هلال احمر از اسکان اضطراری 3100 نفر در پی زمین لرزه آذربایجان شرقی خبر داد و اعلام کرد که عملیات امداد و نجات به پایان رسیده است.
ناطقان:علی اصغر پیوندی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده با حضور در جمع خبرنگاران در روستای ورنکش اظهار کرد: از همان ساعات نخست وقوع زلزله عوامل هلال احمر، در مناطق زلزله زده حاضر شده و اقدامات خود برای امداد رسانی به زلزله زدگان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان این که طی دو روز گذشته عملیات امداد و نجات در مناطق زلزله زده انجام شد گفت: در حال حاضر عملیات امداد و نجات به پایان رسیده و از روز گذشته نیز فرایند اسکان اضطراری آغاز شده و تاکنون3100 نفر از سوی هلال احمر اسکان داده شده‌اند.

وی با بیان این که تاکنون 776 چادر در میان زلزله زدگان توزیع شده است گفت: حدود 400 خانه تخریب شده و آسیب جدی دیده است. اما با توجه به نگرانی و اضطراب برخی از خانواده‌ها افرادی که خانه‌هایشان آسیب کمتری دیده‌اند نیز در چادر مستقر شده‌اند.

پیوندی با بیان این که چادر به اندازه‌ی کافی در پایگاه‌های هلال احمر در میانه، سراب، ترکمانچای و ... وجود دارد ادامه داد: با توجه به سرمای هوا، والور ، پتو، موکت و غیره نیز در میان افرادی که اسکان اضطراری داده شده‌اند توزیع شده است.

رییس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بسته‌های غذایی 72 ساعته نیز در میان زلزله زدگان توزیع شده است گفت: از یکی دو روز آینده فرایند توزیع بسته‌های غذایی یک ماهه در میان زلزله زدگان آغاز خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه زلزله به 17 روستا آسیب وارد کرده است، اظهار کرد: 7 روستا نیز تخریب شده است که روستای ورنکش بیشترین خسارت را دیده است و متاسفانه 5 نفر تمام جان باختگان زلزله در این روستا بوده است.

وی در مورد شمار مصدومان نیز خاطر نشان کرد: از میان 584 مصدوم در حال حاضر 17 نفر در بیمارستان بستری هستند و مابقی یا از بیمارستان ترخیص شده یا از همان ابتدا خدمات درمانی را به شکلی سرپایی در محل دریافت کرده‌اند.

وی دغدغه اصلی مردم را اسکان موقت زلزله زدگان برشمرد و گفت: تا به این لحظه بیش از 150 پس لرزه در این منطقه رخ داده و از این رو زلزله زدگان دارای ترس و وحشت هستند که امیدواریم به سرعت با همکاری بنیاد مسکن ، استانداری و ... فرایند اسکان موقت و بازسازی منازل نیز آغاز شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین