کد خبر: ۲۱۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
پایگاه نان پرل در مطلبی نوشته است که کره شمالی بار دیگر درباره پایان ضرب الاجل بهبود روابط واشنگتن و پیونگ‌ یانگ هشدار داده و گفته که پنجره‌ها برای بهبود روابط میان ۲ طرف در حال بسته شدن است و اکنون کارشناسان این هشدار را جدی تلقی کرده‌اند.
ناطقان: پیونگ‌ یانگ می‌گوید در صورتی که واشنگتن موضع خود را تغییر ندهد فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی از سر گرفته خواهند شد.

به گزارش پایگاه نان پرل، ماه آوریل کره شمالی هشدار داده بود که آمریکا تا پایان سال ۲۰۱۹ فرصت دارد تا موضع خود را در قبال این کشور تغییر دهد و موضع منعطف‌ تری اتخاذ کند.

پیونگ‌ یانگ بار دیگر هشدار خود را تکرار و اعلام کرد که پنجره فرصت‌ها برای بهبود روابط میان واشنگتن در حال بسته شدن است.

با این وجود «دیوید استیلوِل»، دیپلمات ارشد آمریکا در امور شرق آسیا می‎گوید که هیچ بازه زمانی از سوی کره شمالی تعیین نشده است.

این مقام آمریکایی، کره شمالی را به بلوف زدن متهم کرده که این اظهارات انتقادات بسیاری را به همراه داشته است.

بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان مسائل کره شمالی این هشدار را جدی توصیف کرده و می‌گویند با توجه به الگو‌های تاریخی، توجه به این هشدار بسیار ضروری است.

تحلیلگران همچنین به تصاویر منتشر شده از کیم جونگ اون سوار بر اسب سفید در کوه مقدس در ماه اکتبر نیز اشاره کرده‌اند.

انتشار تصاویری از کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی، در حال اسب سواری در "کوه مقدس"، مشاورانش را متقاعد کرده که وی برای انجام عملیاتی بزرگ برنامه ریزی می‌کند.

ارگان رسمی کره شمالی (KCNA) با انتشار تصاویری از رئیس این کشور در حال اسب سواری در "کوه مقدس" نوشت: "این امر مقدمه رویدادی بزرگ و با اهمیت در تاریخ کشور محسوب می‌شود و انتظار می‌رود عملیاتی بزرگ در راه باشد. "

یکی از تحلیلگران در گفتگو با رویترز به این اقدام کیم جونگ‌اون اشاره کرده و آن را بیانیه‌ای نمادین با مفهوم مخالفت با آمریکا توصیف کرده است.

علاوه بر این کارشناسان با اشاره به اتمام ضرب‌ الاجل کره شمالی برای آمریکا در پایان سال و این نکته که کیم جونگ‌ اون معمولا در سخنرانی آغاز سال خود بیانیه‌های مهمی را صادر می‌کند، درباره جدی بودن هشدار پیونگ‌ یانگ سخن گفته‌اند.

 
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین