کد خبر: ۲۱۰۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
افشای حقایقی درباره بهره‌برداری ابزاری آمریکا از موضوع کمک مالی به اوکراین، حاشیه‌های جدیدی برای پرونده استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ایجاد کرده است.
ناطقان: به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ، در حاشیه پرونده استیضاح ترامپ، کمک مالی آمریکا به اوکراین از سر گرفته شد و اعلان وزارت خارجه و  شهادت شاهدان پرونده، مدعاهای ترامپ را در این پرونده باطل کرد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می گوید که در روز  20 شهریور دستور آزاد شدن ارسال کمک های مالی بلوکه شده به اوکراین را صادر کرده است. اما به شهادت منابع آگاه،‌وزارت خارجه آمریکا چند روز پیشتر در سکوت کامل دستور آزادی پولها را صادر کرده بوده است و به موجب آن 141 میلیون دلار از این کمکهای مالی به اوکراین ارسال شده است.
با این حساب و با شهادت منابع آگاه، تمام مدعاهای ترامپ در مورد آزاد شدن کمکهای مالی به اوکراین باطل می شود.
یک بسته از این کمکها شامل یک پکیج جداگانه کمک نظامی به ارزش 250 میلیون دلار است که وزارت دفاع "پنتاگون"‌ آن را به این امر تخصیص داده است.
یکی از محورهای پرونده استیضاح رئیس جمهور در مجلس نمایندگان هم همین موضوع متوقف شدن ارسال کمکهای مالی آمریکا به اوکراین است.
شاهدان پرونده می گویند که ترامپ به این دلیل دستور قطع ارسال این کمکها به اوکراین را داده است تا دولت "کی یف" مجبور بشود تقاضای ترامپ را برآورده نماید و از " جو بایدن " و سایر دمکراتها تحقیقاتی انجام بدهد. "جو بایدن" رقیب انتخاباتی ترامپ است.
وزارت خارجه آزاد شدن این پول را اعلام نکرده بود تا اینکه اوائل امسال وکلای حقوقی این وزارتخانه کشف کردند که "اداره مدیریت بودجه "‌ کاخ سفید و خود شخص رئیس جمهور قانونا" حق فریز کردن این پولها را نداشته است. اوائل سال جاری میلادی وکلای حقوقی وزارت خارجه آمریکا کشف کردند که اداره مدیریت بودجه کاخ سفید و شخص رئیس جمهور بدون مجوز قانونی جلوی ارسال کمکهای مالی به اوکراین را گرفته اند.
اوکراین کمکهای مالی آمریکا را برای تداوم مقابله با روسیه دریافت می کند. به همین منظور گروههایی از هردو جناح در کنگره با قطع این کمک مخالف بودند. "جان بولتون" مشاور اسبق امنیت ملی ترامپ و " مارک اسپر" وزیر دفاع هم همگی خواستار آزاد شدن ارسال این کمکها شده بودند.
بحث قطع ارسال کمکهای مالی به اوکراین؛‌ از محورهای مباحث مطرح شده در جلسات استیضاح ترامپ است و "ویلیام تیلور" فرستاده ویژه آمریکا به اوکراین یکی از شاهدان پرونده در جلسات استیضاح است. وکلای وزارت امور خارجه توصیه شان این بود که این کمک ها بدون توجه به اعتبار دفتر بودجه کاخ سفید ارسال بشود.
تیلور در جلسه شهادت خود در کنگره گفت که وزارتخانه های خارجه و دفاع تصمیم گرفتند که لازم است هرطور شده کمکهای مالی به اوکراین فرستاده بشود.
وزارت خارجه سرانجام به  توصیه وکلای حقوقی خود با ارسال این کمک مالی به اوکراین موافقت کرد و در تاریخ 11 سپتامبر به کنگره اعلام کرد که 141 میلیون دلار از کمکهای مالی فریز شده را به اوکراین فرستاده است. ترامپ هم ساعاتی بعد اعلام کرد که شخصا" دستور آزاد شدن این پولها را داده است.
اداره مدیریت بودجه قانونا" وظیفه تخصیص بودجه در دستگاههای دولتی را برعهده دارد و این وظیفه را منطبق با قانون و دستور کار سیاست گذاری رئیس جمهور انجام می دهد.
برچسب ها: دردسر ، ترامپ ، استیضاح
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین