کد خبر: ۲۱۰۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
این کریدور از کشور چین به قزاقستان و ترکمنستان می‌رود و از سرخس وارد ایران می‌شود و سپس به ترکیه و اروپا می‌رود.
ناطقان: معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بزودی شاهد فعالیت ایران در راه ابریشم خواهیم بود، گفت: این کریدور از چین به قزاقستان و ترکمنستان می‌رود و از سرخس وارد ایران می‌شود و سپس به ترکیه و اروپا می‌رود.

سعید رسولی امروز در حاشیه هفتمین اجلاس ایستگاه‌های آینده که توسط اتحادیه‌بین‌المللی راه‌آ‌هن‌های دنیا در تهران در حال برگزاری است اظهار داشت: در ارتباط با راه ابریشم (کریدور جنوبی) چندی پیش سندی در آنکارا به امضا رساندیم و به زودی شاهد فعالیت ایران در این کریدور خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: این کریدور از کشور چین به قزاقستان و ترکمنستان می‌رود و از سرخس وارد ایران می‌شود و سپس به ترکیه و اروپا می‌رود.

رسولی ادامه داد: بدین ترتیب اگر از کریدور شمالی مسیر چین به ترکیه و اروپا حذف شدیم در کریدور راه ابریشم حضور داریم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران عضو وابسته CIS شد و این موضوع در بلاروس ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌های دنیا کمک‌های فنی، علمی و تخصصی به راه‌آهن‌های دنیا می‌کند اما در انجام پروژه‌ها از قواعد سرمایه‌گذاری بین‌المللی تبعیت می‌کند.

بنابراین گزارش در این مراسم دبیر اجرایی اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها، وزیر راه و شهرسازی، شهردار تهران، مدیران راه‌آهن برخی کشورهای اروپایی و جمعی از دست‌اندرکاران حمل و نقل ریلی دنیا حضور دارند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین