کد خبر: ۲۱۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
شهردار تهران:
پیروز حناچی با بیان این‌که با موضوع اینورژن معمولا در فصل زمستان مواجه هستیم و اگر باد بیاید اوضاع بهتر می‌شود، گفت: با احتساب امروز باید اعلام کنم که ۹ روز است که وضعیت هوا در تهران ساکن است.
ناطقان: پیروز حناچی صبح امروز در حاشیه سه‌شنبه بدون خودروی دیگر با حضور در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت هوای پایتخت با بیان این‌که شاخص آلودگی هوا در حال حاضر بر روی عدد ۱۲۰ است و در آستانه وضعیت هشدار قرار داریم، اظهار کرد: البته این شرایط فقط برای تهران نیست بلکه شهرهای اطراف وضعیت حادتری دارند.

شهردار تهران با بیان این‌که با موضوع اینورژن معمولا در فصل زمستان مواجه هستیم و اگر باد بیاید اوضاع بهتر می‌شود، گفت: با احتساب امروز باید اعلام کنم که ۹ روز است که وضعیت هوا در تهران ساکن است.

حناچی با بیان این‌که برخی از شهروندان اعلام کرده‌اند که برخلاف مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوا برخی خطوط اتوبوسرانی بلیت‌شان نیم‌بها نیست، اظهار کرد: تنها در برخی خطوط که دارای اتوبوس کمتری هستند و این اتوبوس‌ها نیز متعلق به بخش خصوصی است، به دلیل آنکه یکشنبه شب به پارکینگ مراجعه نکردند نتوانستیم نسبت به بروزرسانی دستگاه‌های کارت‌خوان‌شان اقدام کنیم، اما بلافاصله این مشکل بعد از اعلام مردم حل شد.

شهردار تهران در مورد پدیده فرونشست زمین در تهران و هشدار سازمان نقشه‌برداری در مورد مناطق جنوبی تهران، ادامه داد: علت اصلی فرونشست، استفاده بی‌رویه از منابع زیرزمینی است که جهت‌گیری کلی ما این است که برداشت از این منابع را کاهش داده و این کار را هم با جدیت دنبال می‌کنیم، اما دقت داشته باشید که مساله‌ی بازچرخانی آب نیز بسیار مهم است که برای این مساله نیازمند ایجاد تصفیه‌خانه‌های محلی هستیم که به عنوان برنامه‌های میان مدت و نه عاجل آن را دنبال می‌کنیم.

وی همچنین در مورد اولویت‌های بودجه سال ۱۳۹۹ با بیان این‌که تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم تا بودجه مطابق با برنامه سوم توسعه تدوین شود، تصریح کرد: البته رویکرد جدیدمان که در شعار و سخنان‌مان نیز مورد تاکید قرار گرفته همچون پیاده‌محوری، توسعه مسیر دوچرخه و پیاده، توسعه قلمروی عمومی را نیز مدنظر قرار می‌دهیم و همچنین وارد شدن موضوع محلات در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها نیز بسیار مهم است که مقدمات آن در انتخابات شورایاری‌ها فراهم شد.

شهردار تهران در ادامه در مورد اصلاح ساختار شهرداری و گلایه شورای شهر از روند کند این اصلاح گفت: یک بحث اساسی در مورد اصلاح ساختار وجود دارد، چرا که حدود ۱۶ هزار و ۳۰۰ پست در شهرداری داریم اما بیش از ۶۷ هزار نیروی انسانی در شهرداری موجود است و چالش اصلی، حجم بار نیروی انسانی است که این مساله را نیز در جلسه هم‌اندیشی دو روز گذشته با اعضای شورا مطرح کردیم.

حناچی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که اعداد مختلفی در مورد بدهی شهرداری مطرح می‌شود و آیا قصد انتشار اسناد بدهی را دارید، اظهار کرد: این مهم در روزنامه‌ها منتشر نمی‌شود اما منتشر می‌کنیم.

وی در مورد تاثیر طرح‌های موقتی کاهش آلودگی هوا، ادامه داد: در مساله‌ی آلودگی هوا شهرداری صرفا تصمیم‌گیرنده نیست و شورایی در استانداری است که همه نقطه‌نظرات‌شان را بیان کرده و تصمیم‌شان براساس یک خرد جمعی است . تا مرز تعطیلی هم جا داریم و امید است که به آنجا ختم نشود، اما امسال در کنار اعمال محدودیت اقدامات مثبتی نیز برداشته شده است که از آن حمایت می‌کنیم، اما دقت داشته باشید که در مساله آلودگی هوا هیچ راهی جز همکاری مردم و شهروندان راهگشا نیست و مردم باید بدانند اگر شاخص‌ها از حد مجاز عبور کرد خودروی تک سرنشین برای این شهر به مانند سم می‌ماند.

شهردار تهران در مورد نوسازی حمل و نقل عمومی با بیان این‌که این مهم را به طور جد دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: تامین اعتبار حدود ۶۰۰ واگن انجام شده و موضوع تامین اتوبوس را نیز در کمیسیون زیربنایی دولت مطرح شده است و قرار است بررسی شود.

حناچی در مورد برگزاری نمایشگاه پرمخاطب در داخل شهر تهران با بیان این‌که این روزها نمایشگاه پرمخاطب نداریم، گفت: با این حال این موضوع در شورای ترافیک بحث و مقرر شده است که لیست نمایشگاه‌ها تا پایان اسفندماه را بدهند تا در شورای ترافیک تمهیدات لازم را اتخاذ کنیم تا اگر نمایشگاهی پرمخاطب بود، از ظرفیت شهر آفتاب نیز استفاده کنیم.

وی ادامه داد: این موضوعات در شورای ترافیک مطرح شده و باید به جای تصمیمات سلیقه‌ای به سمت تصمیمات قانونی برویم.

پیروز حناچی در این سه‌شنبه بدون خودرو به همراه پورسید آقایی معاون حمل و نقل، قنادان رییس سازمان تاکسیرانی، علیپور رییس سازمان پسماند، فرهادی شهردار منطقه ۶ و جمعی از پرسنل سازمان تاکسیرانی هم رکاب شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین