کد خبر: ۲۱۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در ۶ ماهه اول امسال ۱۵ درصد تولید مس افزایش داشته و ۱۸ درصد از برنامه جلوتر هستیم.
ناطقان: رضا رحمانی امروز در سالن فجر مجتمع مس سرچشمه در حاشیه افتتاح طرح‌های مجتمع از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس با حضور رئیس جمهور اظهار داشت: ۱۱هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان طرح در استان کرمان افتتاح کردیم و امروز در سرچشمه شاهد افتتاح مهمترین طرح زیست محیطی کشور هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: شرکت مس عنصر استراتژیک است و در ذخایر رتبه هشتم  است و با اکتشافات جدید ۳۴.۵ میلیون تن ذخایر مس است و با اقدامات پیش رو امسال پیش‌بینی و هدفگذاری شده که به رتبه هفتم جهان برسیم.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه اول امسال ۱۵ درصد تولید مس افزایش داشته و ۱۸ درصد از برنامه جلوتر هستیم، خاطرنشان کرد: امسال رکورد تولید مس کاتدی با ۲۶۰ هزارتن در طول تاریخ شرکت محقق شد و برای سال ۹۹ برنامه‌ریزی ۳۰۰ هزار تن انجام شده است.

رحمانی افزود: در حال حاضر غیر از طرح‌های امروز ۲.۵ میلیارد یورو طرح فقط در شرکت مس داریم که کارخانجات جدید در کرمان، آذربایجان، سیستان و بلوچستان و یزد داریم.

وی اظهار کرد: مس می تواند استان کرمان را متحول کند که بسته به همت ماست‌.

رحمانی گفت: در حوزه انتقال آب از خلیج فارس که ابرپروژه انتقال آب با ۱۲ هزار میلیاردتومان سرمایه‌گذاری توسط شرکت‌های مس، گلهر و چادرملو است تا پایان سال به سیرجان و اواسط سال آینده به سرچشمه و تا پایان سال آینده تا چادرملو خواهد رسید.

وی عنوان کرد: لوله‌گذارای پروژه انتقال آب ۸۲۵ کیلومتر است.

منبع: فارس
برچسب ها: وزیر صمت ، تولید ، مس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین