کد خبر: ۲۱۰۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
قره خانی در خصوص صادرات بنزین برای جبران کسری بودجه و سهمیه بندی بنزین نکاتی را بیان کرد.
ناطقان: اسدالله قره خانی الوستانی عضو کمیسیون انرژی مجلس  در خصوص سهمیه بندی بنزین و زمزمه‌های اجرای این طرح در سال جاری اظهار داشت: هنوز چیزی درباره سهمیه بندی بنزین اعلام و ابلاغ نشده است و از مجلس و کمیسیون انرژی هم در این رابطه نظری خواسته نشده است.

احتمال سهمیه بندی بنزین در سال ۹۹ چقدر است؟

وی با بیان اینکه دیگر زمانی تا ارائه بودجه برای سال جدید باقی نمانده عنوان کرد: اگر قرار باشد سهمیه بندی صورت بگیرد، در لایحه بودجه که دولت در آذر ماه به مجلس می‌فرستد این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ هرچند هنوز نمی‌دانیم برنامه دولت برای سهمیه بندی بنزین در سال آتی چگونه است.


عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه سهمیه بندی بنزین تا پایان سال جاری منتفی است عنوان کرد: چنین چیزی در حال حاضر و وجود ندارد و ما هم منتظریم که دولت برنامه سال آینده بنزین را مشخص کند.

قره خانی در ادامه افزود: سال گذشته فروش نفت را روی هر بشکه ۵۵ دلار و فروش ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز برنامه ریزی کرده بود که این مقدار اصلا محقق نشد؛ قیمت نفت اگرچه مقداری افزایش پیدایش کرد، اما میزان فروش نفت محقق نشده و گفته می‌شود تا حدود ۷۰ الی ۸۰ هزار دلار کسری بودجه در بحث فروش نفت خواهیم داشت.

وی با توجه به اینکه هزینه‌های دولت برا اساس نرخ تورم افزایش زیادی داشته است و همچنین افزایش حقوق کارکنان دولت، باید یا قیمت نفت افزایش پیدا کند و یا اینکه میزان فروش نفت را افزایش بدهند که قیمت نفت در دست ایران نبوده و از طرف دیگر میزان فروش نفت نیز به خاطر تحریم ها، قابلیت افزایش را ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ضمن اشاره به این نکته که بودجه سال آتی باید غیر نفتی باشد عنوان کرد: شرایط پیش آمده برای کشور، دولت را ناگزیر کرده است که برای تحقق درآمد‌های خود سراغ منابع مالی دیگری برود؛ اگر از طریق منابع دیگر بتوانیم کسری بودجه را جبران کنیم، قیمت نفت و میزان فروش آن خیلی نمی‌تواند تأثیری بر اقتصاد کشور بگذارد.

قره خانی در خصوص صادرات بنزین برای جبران کسری بودجه و سهمیه بندی بنزین هم اظهار داشت: اگر مردم در مصرف بنزین صرفه جویی نکنند، همین میزان بنزینی که در کشور تولید می‌شود، توسط مردم مصرف شده و چیزی برای صادرات باقی نخواهد ماند.

وی همچنین تصریح کرد: برخی از ایام وجود دارد که اندکی مصرف سوخت کمتر می‌شود و می‌توان میزان بنزین مصرفی را ذخیره کرد، اما این میزان برای صادرات کافی نیست چرا که همه ظرفیت‌های تولید بنزین در کشور در حال تولید هستند و صادرات بنزین و کمک به درآمد‌های کشور زمانی صورت می‌گیرد که کاهش مصرف بنزین را داشته باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین