کد خبر: ۲۱۰۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
در حالی که قیمت گوسفند زنده نسبت به یک ماه قبل ۱۶ درصد کاهش یافته، اما قیمت گوشت گوسفندی فقط ۶ درصد کاهش داشته است.
ناطقان: یدالله صادقی مدیرکل صنعت و معدن استان تهران در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار، با اشاره به وضعیت قیمت روز کالا‌های اساسی نسبت به یک ماه قبل گفت: گوشت گوسفندی مخلوط در حال حاضر کیلویی ۹۱ هزار تومان است که یک ماه پیش قیمت آن ۹۷ هزار تومان بوده و لذا کاهش ۶ درصدی داشته است.

مدیرکل صنعت و معدن استان تهران تصریح کرد: گوشت گوسفند زنده هم در حال حاضر هر کیلو ۳۶ هزار تومان است که قیمت یک ماه قبل آن ۴۳ هزار تومان بوده و دارای کاهش قیمت ۱۶ درصدی است.

او با بیان اینکه در مجموع روند کلی قیمت‌ها به شکل نزولی است، اظهار کرد: گوشت گوساله در بازار ۷۴ هزار و ۵۰۰ تومان است که  یک ماه پیش ۸۸ هزار تومان بوده و ۱۵ درصد کاهش یافته است.

صادقی با بیان اینکه قیمت برنج هندی ۱۱۲۱، ۸ هزار و ۷۰۰ تومان است و یک ماه پیش قیمت آن ۹ هزار تومان بود، اظهار کرد:، اما در مقابل برنج تایلندی افزایش قیمت داشته است.

مدیرکل صنعت و معدن استان تهران تصریح کرد: قیمت گوجه فرنگی در حال حاضر ۷ هزار تومان است که یک ماه پیش قیمت آن ۲ هزار و ۸۰۰ تومان بوده و لذا شاهد افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت آن هستیم.

او با بیان اینکه اینکه قیمت سیب زمینی هم ۱۴ درصد افزایش یافته گفت: یک ماه پیش قیمت سیب زمینی هر کیلو ۳ هزار و ۵۰۰ تومان بوده و اکنون ۴ هزار تومان است.

صادقی با بیان اینکه قیمت پیاز درجه یک هم ۲۰ درصد افزایش داشته است، گفت: ماه پیش قیمت هر کیلو پیاز درجه یک ۲ هزار و ۵۰۰ تومان بوده و اکنون ۳ هزار تومان است.

مدیرکل صنعت و معدن استان تهران تصریح کرد: قیمت هندوانه، نارنگی، پرتقال و خرما نسبت به ماه قبل هیچ تغییری نکرده است.

او با اشاره به افزایش قیمت رب گوجه فرنگی اظهار کرد: قرار شده کارخانه‌ها قیمت‌های کاهش یافته را اعلام کنند و بر مبنای گوجه‌هایی که مصرف می‌کنند رب ۱۰ هزار تومانی به بازار عرضه کنند و احتمالاً شاهد قیمت گذاری ۱۰ هزار تومان بر روی رب خواهیم بود.

صادقی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی گفته است که می‌توانیم در سطح استان محصولات خود را از تولید به مصرف کننده عرضه کنیم اظهار کرد: این موضوع به سازمان میادین هم اعلام شده و تعاون روستایی به زودی مستندات خود را ارائه خواهد داد تا در ۱۰ میدان مرکزی تره بار کار خود را شروع کنند.

مدیرکل صنعت و معدن استان تهران تصریح کرد: در مورد میدان بهمن هم قرار شد تمام غرفه‌های آن کار عمده فروشی کنند و غرفه‌ها را تحویل تولیدکننده‌ها بدهند.

او با تأکید بر اینکه وضعیت بازار پایدار است، اظهار کرد: اگرچه برخی اقلام مانند میوه و صیفی‌جات شاهد نوسان هستیم، اما این نوسان به خاطر تغییر فصل است.

صادقی خاطرنشان کرد: برخی اقلام صنعتی مانند آهن آلات هم افزایش قیمت داشتند که دلیل آن ارزان بودن در گذشته است و چون الان اجازه صادرات داده شده قیمت در حال متعادل شدن است بنابراین گران فروشی نمی‌شود.

مدیرکل صنعت و معدن استان تهران خاطرنشان کرد: ما باید هم از تولیدکننده و هم مصرف کننده حمایت کنیم، چون اگر بخواهیم قیمت‌ها را خیلی کاهش دهیم دیگر تولیدکننده قادر به تولید نخواهد بود و کالایی هم به دست مصرف کننده نخواهد رسید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین