کد خبر: ۲۱۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
وزیر امور خارجه روسیه:
سرگئی لاوروف افزود: «آنها (آمریکا) هر کاری را برای ایجاد یک شبه‌دولت در سواحل رود فرات انجام می‌دهند و از کشورهای حوزه خلیج‌فارس می‌خواهند تا برای ایجاد یک حکومت محلی بر پایه نیروهای دموکراتیک سوریه(کردها)، سرمایه‌گذاری کنند.
ناطقان: دیپلمات ارشد روسیه روز سه‌شنبه (امروز) اعلام کرد که آمریکا می‌خواهد یک شبه‌دولت جداگانه‌ای در شرق فرات در سوریه ایجاد کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، دمشق، مسکو، آنکارا و دیگر کشورها، به طور مکرر از تلاش آمریکا برای ادامه تصرف مناطق نفت‌خیز سوریه، انتقاد کرده‌اند و تاکید می‌کنند که این گونه اقدامات نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه (امروز) در سخنرانی خود در مجمع صلح پاریس، گفت، آمریکا به دنبال جداسازی غیرقانونی مناطق شرق فرات و ایجاد یک شبه‌دولت جداگانه است.

وی افزود: «آنها (آمریکا) هر کاری را برای ایجاد یک شبه‌دولت در سواحل رود فرات انجام می‌دهند و از کشورهای حوزه خلیج‌فارس می‌خواهند تا برای ایجاد یک حکومت محلی بر پایه نیروهای دموکراتیک سوریه(کردها)، سرمایه‌گذاری کنند. هدف آنها جدا کردن این منطقه از سوریه و داشتن کنترل کامل بر روی میادین نفتی آن است.»

در همین حال، لاوروف آمریکا را متهم کرد که از سرمایه گذاری متحدانش برای بازسازی سوریه بعد از جنگ ممانعت می‌کند.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: «زمانی که نوبت به بازسازی سوریه رسید، ما از آن حمایت کردیم و به همراه دولت سوریه، از همه کشورها (دعوت به همکاری) کردیم تا شرایطی را برای نوسازی و بازگشت آوارگان ایجاد کنیم و این کشور بتواند به زندگی عادی بازگردد. آمریکا قاطعانه لزوم این امر را انکار کرد و متحدانش (ناتو، اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای منطقه) را از سرمایه‌گذاری در هرگونه پروژه مناطق تحت کنترل دولت سوریه، منع کرد.»

لاوروف همچنین از کردهای سوریه خواست تا در مذاکرات سیاسی اوضاع این کشور، شرکت کنند و از نمایندگان کرد خواست تا در موضع خود ثابت‌قدم باشند.

وزیر خارجه روسیه در پایان تاکید کرد، من شک ندارم که راه حل برای سوریه فقط زمانی حاصل خواهد شد که منافع کردها و همه دیگر اقوام و گروههای سوری مورد ملاحظه قرار بگیرد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین