کد خبر: ۲۱۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور و کاهش محسوس دما در برخی مناطق گفت: در مناطق زلزله‌زده کشور طی هفته آینده بارش پراکنده باران و برف رخ خواهد داد.
ناطقان: صادق ضیاییان با بیان این‌که طی امروز (۲۲ آبان‌ماه) و صبح فردا (۲۳ آبان‌ماه) در اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است، اظهار کرد: در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از بعد از ظهر فردا تا اواخر روز شنبه (۲۵ آبان‌ماه) در سواحل دریای خزر و استان‌های اردبیل و خراسان شمالی ابرناکی، بارش متناوب باران، وزش باد شمالی و کاهش تدریجی هوا پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش طی روز جمعه (۲۴ آبان‌ماه) خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهارکرد: از بعد از ظهر جمعه (۲۴ آبان‌ماه) با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد و با تقویت سامانه بارشی شمال کشور در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش آغاز می‌شود.

به گفته ضیاییان از روز شنبه (۲۵ آبان‌ماه) سامانه بارشی جنوب غرب کشور تقویت می‌شود و در جنوب غرب، غرب و غرب استان‌های بوشهر، فارس و شمال خلیج فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که از روز شنبه (۲۵ آبان‌ماه) در برخی مناطق شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران، بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۶ و ۲۷ آبان‌ماه) ضمن تشدید فعالیت این سامانه در نیمه غربی کشور گستره بارش به مناطقی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز نیز کشیده می‌شود.

وی با بیان این‌که شدت بارش طی روز جمعه (۲۴ آبان‌ماه) در گیلان و مازندران و روز شنبه (۲۵ آبان‌ماه) در جنوب خوزستان، شمال و غرب استان‌های فارس، بوشهر و کهکیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود،گفت: به دلیل افت محسوس دما بین ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد طی روزهای جمعه و شنبه در نیمه شمالی کشور و طی روزهای شنبه و یکشنبه در غرب و جنوب غرب کشور بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف خواهد بود.

ضیاییان در ادامه درباره‌ وضعیت جوی مناطق زلزله‌زده کشور اظهار کرد: طی هفته جاری در نواحی زلزله زده شمال غرب کشور هوای سرد ماندگار است و دمای کمینه برای منطقه‌ میانه بین ۳-  تا ۷- درجه سانتیگراد و ناحیه سراب حدود ۸-  تا ۱۱- درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: در دو روز آینده در این مناطق آسمان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و از بعد از ظهر روز جمعه تا روز دوشنبه (۲۷ آبان‌ماه) در این مناطق افزایش ابر، بارش پراکنده باران و برف همراه با کاهش دما رخ می‌دهد.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۳ آبان‌ماه) کمی ابری تا نیمه‌ابری همراه با غبار صبحگاهی با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۲۴ آبان‌ماه) قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی در بعد از ظهر افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین