کد خبر: ۲۱۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
رئیس بنیاد ملی گندمکاران از احتمال تغییر نرخ خرید تضمینی گندم در آینده ای بسیار نزدیک خبر داد و گفت:دولت می تواند کسری موجود در حوزه ذخایر استراتژیک را طی دو هفته از منابع داخلی تامین کند.
ناطقان: عطاالله هاشمی، رئیس بیناد ملی گندمکاران کشور درباره آخرین وضعیت نرخ خرید تضمینی گندم، اظهارداشت: افزایش نرخ خرید تضمینی گندم هنوز به صورت رسمی اعلام نشده اما  با پیگیری هایی که انجام داده ایم احتمال این امر زیاد است.

وی گفت: ما علاوه بر پیگیری این مساله از طریق سازمان بازرسی کل کشور در جلسه ای که با رئیس قوه قضاییه داشتیم نیز آن را عنوان کردیم و آیت الله رئیسی نیز دستور رسیدگی دادند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران اضافه کرد: با تماس هایی که با دفتر رئیس قوه قضاییه داشتیم و پیگیری هایی که از سازمان بازرسی کل کشور انجام دادیم به احتمالا زیاد قیمت در آینده ای نزدیک تغییر می کند.

هاشمی درباره اینکه پیشنهاد شما برای افزایش قیمت چقدر بوده است؟، افزود: ما حداقل قیمت را ۲۵۰۰ تومان اعلام کردیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مباحث مطرح شده مبنی بر واردات گندم به کشور، افزود: همانگونه که قبلا نیز اعلام کردیم نیازی به واردات گندم نیست و گندم به اندازه کافی در کشور وجود دارد.

هاشمی تصریح کرد: دولت اگر بخواهد در شرایط فعلی گندم وارد کند قیمت هرکیلوگرم گندم وارداتی برای آنها حدود ۲۹۰۰ تومان تمام می شود بنابراین ما به آنها پیشنهاد کردیم که با قیمت توافقی ۲۵۰۰ تومان برای هرکیلوگرم ، کسری موجود را از منابع داخلی تامین کند.

وی با بیان اینکه مسئولان اعلام کرده اند برای تامین ذخایر استراتژیک به ۱.۵ تا ۲ میلیون تن گندم نیاز دارند، افزود: تمایل مسئولان بیشتر به واردات است اما اگر دولت قیمت پیشنهادی ما را قبول کند کسری موجود ظرف حدود ۲ هفته از منابع داخلی تامین می شود چون گندم در انبارهای کشاورزان موجود است.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین