کد خبر: ۲۱۰۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
سخنگوی شورای نگهبان:
عباسعلی کدخدایی افزود: «استانی شدن انتخابات با توجه به اینکه قانون مصوب مجلس شورای اسلامی با ایراداتی مواجه شد و به مجلس برگشت داده شد و مجلس تاکنون اقدامی برای اصلاح آن انجام نداده است، لذا استانی شدن انتخابات برای این دوره انتخابات منتفی است».
ناطقان: عباسعلی کدخدایی در نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان که امروز صبح در مشهد برگزار شد، درباره روند انتخاباتی شورای نگهبان، اظهار کرد: «هیئت مرکزی انتخابات کار خود را آغا کرد و اعضای هیئت‌های استانی و شهرستانی تعیین شدند».

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون تمام هیئت‌های نظارت استانی و شهرستانی شکل گرفته است، افزود: «استانی شدن انتخابات با توجه به اینکه قانون مصوب مجلس شورای اسلامی با ایراداتی مواجه شد و به مجلس برگشت داده شد و مجلس تاکنون اقدامی برای اصلاح آن انجام نداده است، لذا استانی شدن انتخابات برای این دوره انتخابات منتفی است».

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه برای الکترونیکی شدن انتخابات با وزارت کشور در حال رایزنی هستیم، خاطرنشان کرد: «انتخابات الکترونیک یک الزام قانونی است و فارغ از مشکلات مطرح شده انتخابات الکترونیکی می‌تواند مزایایی داشته باشد به شرط اینکه اشکالات امنیت رأی‌ها مرتفع شود».

وی با تأکید بر اینکه در انتخابات شوراها که الکترونیکی برگزار شد گزارش‌هایی داریم که انتخابات دچار مشکلاتی شد، یادآور شد: «اگر امنیت انتخابات تضمین شود ما آمادگی داریم انتخابات را الکترونیکی برگزار کنیم».

سخنگوی شورای نگهبان با واکنش به تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی، ادامه داد: «مصوبه‌ای که اعلام رسمی شده و در فضای کشور بازتاب زیادی نیز داشته است، تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی بوده که عدم مغایرت آن با شرع اعلام شده است».

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین