کد خبر: ۲۱۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور گفت: سالانه نیاز کشور در حوزه مسکن بیش از یک میلیون و ۵٠٠ هزار واحد مسکن است.
ناطقان: جواد حق شناس  چهار شنبه در اجلاس مدیران صنعت ساختمان بیان کرد: در برنامه ریزی اولیه در طرح اقدام ملی مسکن ۴٠٠ هزار واحد مسکن قرار است ساخته شود و بنیاد مسکن نیز ١٣٨ هزار مسکن در کشور می سازد.

وی در خصوص ویژگی های طرح اقدام ملی مسکن عنوان کرد: استفاده از تجربیات مسکن مهر، اجرای طرح بر مبنای مشترک متقاضیان، تامین مالی مطمئن و تقاضا محور بودن از جمله ویژگی های است که در طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده است.

حق شناس با اشاره به ارائه تسهیلات ٨۵ میلیون تومانی به این طرح افزود: این طرح تاکنون در استان کرمان به صورت پایلوت انجام شد و در چهار استان خراسانهای شمالی، جنوبی ، قم و آذربایجان و در  بیش از ١٠٠ شهر تقاضای مردم جذب و ثبت نام ها صورت گرفته است.

وی  در خصوص شاخص های تعیین نیازسنجی عنوان کرد: هزینه مسکن، نسبت خرید مسکن به هزینه های سبد خانوار و درصد فاقدین مسکن ملکی به تفکیک دهک ها از جمله شاخص های است که به عنوان نیاز سنجی در این حوزه در نظر گرفته  می‌شود.

حق شناس ادامه داد: دو دهک اول‌که تمکن مالی برای آورده مالی ندارد از این طرح کنار گذاشته شده اند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین