کد خبر: ۲۱۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
دبیر مجمع تشخیص مصلحت:
محسن رضایی با اشاره به اینکه کمک به محرومین امروز هم یک جهاد بزرگ است و هم یک عبادت والایی به شمار می رود، گفت: محرومیت زدایی نباید توسعه فقر و گداپروری باشد و نباید به تشویق تنبلی و راحت طلبی منجر شود.
ناطقان: به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن رضایی دبیر این مجمع، شامگاه سه شنبه 21 آبان در هفتمین همایش مشترک کمیته امداد امام خمینی(ره) و موسسه خیریه نائبه الزهرا(س) با تبریک هفته وحدت و سالروز میلاد پیامبر نور و رحمت، حضرت محمد(ص) و حضرت امام صادق(ع) گفت: از شما خیرین عزیز که آستین همت را برای کمک به هموطنانمان که در برابر تحریم های ظالمانه قرار گرفته‌اند، بالا زده اید،  صمیمانه تشکر می‌کنم.

رضایی گفت: زندگی یک داستان است. مثل هر داستان دیگری ابتدا و انتهایی دارد. اما داستان زندگی، جنسش مانند یک سفر است. داستان یک سفری که از جایی شروع می شود و به جایی ختم می شود. مهم این است که در پایان سفر ما چه داریم و چه از ما به جای مانده است. برخی از ما دلخوش به نام نیک در اذهان دیگرانیم. بعضی از ما کمال این داستان را یافتن خودمان می دانیم.

وی ادامه داد: فکر می کنیم چیزی برای سفر بعد که آخرت است در دست داریم. نویسنده این داستان، به نوعی خودمان هستیم. همه ی تصورات ما، یافتن خود ما و معنا بخشی به زندگی و وجود خودمان است. بدا به حال کسانی که داستان و سرگذشت خودشان را به بدترین حالت بنویسند و تصویری زشت و بی معنا از خود به یادگار می گذارند و به قول خداوند در قرآن مجید، در آخرت حسرت می خورند که ای کاش برگردیم. اما فرصت مجدد نگارش داستان را نخواهند یافت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: خیرین کسانی هستند که تصمیم گرفته اند داستان خود را به خوبی بنویسند. قرآن مجید به ما گوشزد می کند که حتی امام و رهبر جامعه ، در حال رکوع هم فریاد محتاج را می شنود و در همان حال، انگشترش را به نیازمند می بخشد. این آیه نشان می دهد که رسیدگی به محرومین چقدر اهمیت دارد که امام جامعه در محضر الهی نیز  ، ندای یک محروم را می شنود. این شاخصی است که خداوند به ما برای شناخت رهبر جامعه نشان داده است.

رضایی گفت: در تفسیری از آیات شریف قرآن، آیت الله طباطبایی می فرماید: اگر محرومی تقاضایی انجام دهد، اگر فردی به آن محروم بتواند کمک کند و ندای او را بشنود و کمک نکند، این کار او اکبر گناهان است.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: ما در انقلاب خودمان به رهبری امامین انقلاب، فداکاری های زیادی انجام دادیم اما دشمنان ما اخیرا فشارهای زیادی را به ما تحمیل کرده اند. جرم ملت ما این است که آقای ترامپ می گوید در زمان توافق هسته ای نبوده است و او توافق آقای اوباما را قبول ندارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه کمک به محرومین امروز هم یک جهاد بزرگ است و هم یک عبادت والایی به شمار می رود، گفت: محرومیت زدایی نباید توسعه فقر و گداپروری باشد و نباید به تشویق تنبلی و راحت طلبی منجر شود. ما به نهضت توانمندسازی محرومین نیاز داریم تا خود مردم مناطق محروم، شهرها و روستاهای خود را آباد کنند. می شود مصالح را به روستا رساند اما مردم و جوانان روستا باید به ساختن خانه همت کنند.

وی با بیان اینکه باید برای روستایی ها شغل ایجاد کرد، گفت: به سلامت ساکنان مناطق محروم اهمیت داد و مهمترین خدمت ایجاد فرهنگ کار و تلاش و احساس مسئولیت در میان اقشار محروم است. باید برای رسیدگی به نیازمندان الگوسازی کرد و شاهد باشیم که خود مردم محروم، فقرزدایی را با دست خود وکمک خیرین انجام دهند. از تلاش های اعضا و مدیران خیریه نائبه الزهرا(س) قدردانی می کنم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بدو ورود به محل همایش، از نمایشگاه و بازارچه خیریه برای کمک به محرومین خراسان شمالی، بازدید کرد و پیش از آغاز سخنرانی خود، بر چهره یکی از جانبازان دفاع مقدس، بوسه زد.

در ابتدای مراسم، الهی راد، مدیرکل کمیته ی امداد امام خمینی (ره) استان خراسان شمالی و ستاری رئیس هیات امنای خیریه نائبه الزهرا (س) و آقای عنان پور مدیرعامل خیریه مذکور با ارائه گزارشی از اقدامات خیرین در یاری رساندن به محرومین استان خراسان شمالی، از حضور و همکاری نیکوکاران در این همایش قدردانی کرد.

در پایان این مراسم با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از برخی از خیرین و نیکوکارانی که به محرومین استان خراسان شمالی کمک کرده اند، قدردانی شد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین