کد خبر: ۲۱۰۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
معاون حقوقی ریاست جمهوری:
لعیا جنیدی در مورد اظهارات رئیس جمهور در استان یزد مبنی بر فساد ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری و پاسخ سخنگوی قوه قضائیه در این مورد تصریح کرد: شورای عالی امنیت ملی و وزیر وقت یعنی آقای طیب‌نیا مدارک آن را به قوه قضاییه فرستاده و مطابق سوابقی که همین امروز در هیات دولت گفته شد، این مدارک ارسال شده است.
ناطقان: لعیا جنیدی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره پرونده های مفاسد اقتصادی که رئیس جمهور در سفر خود به یزد مطرح کرد،اظهار کرد: دولت در این زمینه پیگیری های لازم را انجام داده است، ولی وقتی پرونده ای جنبه کیفری داشته باشد، قوه قضاییه باید راسا وارد شود اطلاعات این پرونده ها در زمان خودش اعلام شده است.

لعیا جنیدی  در مورد اظهارات رئیس جمهور در استان یزد مبنی بر فساد ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری و پاسخ سخنگوی قوه قضائیه در این مورد تصریح کرد: شورای عالی امنیت ملی و وزیر وقت یعنی آقای طیب‌نیا مدارک آن را به قوه قضاییه فرستاده و مطابق سوابقی که همین امروز در هیات دولت گفته شد، این مدارک ارسال شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا آقای مجرد که نماینده ایران در زمان خرید این اوراق بوده و الآن هم در همین دولت به عنوان نماینده کشورمان در صندوق بین الملل پول است، باز نگردانده نشده و سه بار حکمش تمدید شده است؟ گفت: اجازه بدهید جزییات این پرونده را از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد بپرسم.


وی ادامه داد: دولت مطابق مصوبه شورای عالی امنیت ملی به این پرونده ها رسیدگی کرده است اما در جایی  که اقدام مجرمانه به خصوص درباره اموال عمومی انجام شده باشد قوه قضاییه باید اقدام کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قوه قضاییه رسیدگی کافی داشت است تصریح کرد: جزئیات را باید دستگاه های ذی ربط اعلام کند من اطلاع کافی ندارم ولی حتما کمیته ای تشکیل می دهیم که بررسی کنیم به چه میزان به این پرونده ها رسیدگی شده است ولی پیشرفت محسوسی در این زمینه نیست.

جنیدی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا بدهی بابک زنجانی تسویه شده است گفت: دولت چنین اعتقادی ندارد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین