کد خبر: ۲۱۰۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
پارلمان جدید تونس که حزب النهضه بیشترین کرسی‌های آن را کسب کرده است، صبح امروز آغاز بکار کرد.
ناطقان: صبح امروز پارلمان تونس نخستین جلسه خود را آغاز کرد و قرار است نمایندگان جدید سوگند قانونی یاد کنند.

طبق گزارش خبرگزاری «تونس إفریقیا»، قرار است در جلسه امروز که نخستین جلسه عمومی پارلمان(۲۰۱۹ -۲۰۲۴) است، رئیس پارلمان و معاونان وی نیز انتخاب شوند.

جلسه پارلمان با سخنرانی «عبدالفتاح مورو» رئیس سابق پارلمان آغاز شد و وی این جلسه را یک جلسه تاریخی با هدف تحکیم رویکردهای تونس برای تقویت روند دموکراسی پس از انقلاب ۲۰۱۱ خواند.

مورو افزود که پارلمان قبلی موفق شد ۳۳۰ قانون وضع کند و در دوره پارلمان قبلی سه دولت تشکیل شد و سه نخست‌وزیر سوگند ادا کردند.

مورو از نمایندگان جدید خواست تا به مسئولیت محوله به آن‌ها عمل کنند و افزود که اولویت پارلمان جدید تدوین پیش‌نویس قانون مالی جدید است.

در همین ارتباط حزب النهضه که با کسب ۵۲ کرسی از مجموع ۲۱۷ کرسی، در انتخابات اخیر پارلمانی پیروز و صاحب بیشترین کرسی‌های پارلمان شده است، «راشد الغنوشی» رئیس این حزب را برای تصدی ریاست پارلمان نامزد کرده است.

از سوی دیگر حزب «التیار الدیمقراطی» نیز که ۲۲ کرسی را در انتخابات کسب کرده است، اعلام کرده که فردی را برای ریاست پارلمان نامزد می‌کند تا رقیب الغنوشی باشد.

پیش‌بینی می‌شود ائتلاف‌هایی در داخل پارلمان به منظور تشکیل دولت جدید، ایجاد شود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین